Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: BKK

Jó hír a budapesti trolikról

Az összes trolibusz megérkezett Budapestre abból a 48 járműből álló flottából, amit kedvezményes áron sikerült beszereznie a BKK-nak.

Az új Solaris–Škoda Trollino trolibuszokból eddig 44 állt forgalomba, a legújabb járművek pedig várhatóan júniusban, de legkésőbb ősztől szolgálják majd a fővárosi közlekedőket – tájékoztatott közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.

A korszerű és alacsonypadlós új járművekkel a teljes budapesti trolibuszhálózaton találkozhatnak az utasok. A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni, így olyan helyen is haladhatnak, ahol nem csatlakoznak a felsővezetékre.

„A trolibuszok nagy előnye az elektromos buszokhoz képest, hogy a felsővezetéknek köszönhetően menet közben töltődnek, így kevesebb akkumulátor kell az önjárás biztosításához, könnyebbek egy teljesen elektromos busznál, ezért kevésbé terhelik az úthálózatot” – idézi Walter Katalin vezérigazgató korábbi szavait a közlemény.

A fővárosi trolibuszpark megújulása annak köszönhető, hogy a BKK a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásával élni tudott az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda járművek gyártójával 2014-ben kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet.

A főváros számára rendkívül előnyös konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, szinte még 2014-es árakon. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.

Tavaly ősz óta összesen 285 vadonatúj autóbusz érkezését jelentették be a BKK szolgáltatói. A buszflotta mellett a trolibuszállomány is nagy mértékben megújult, szeptember óta ugyanis folyamatosan érkeznek az új trolik Budapestre – emlékeztet a BKK.

Emellett a villamospark is korszerűsödik: a következő években összesen 51 modern, alacsony padlós és légkondicionált CAF-villamos érkezik a fővárosba.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×