eur:
392.27
usd:
366.87
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
Lázár János építési és beruházási miniszter a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett gazdasági fórumon Debrecenben 2022. november 24-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Miniszteri meghallgatás - Lázár János fontosnak érezte kiteríteni a kártyáit

A vasúti közlekedés komoly fennakadásainak napján vendégeskedett az Országgyűlés gazdasági bizottságában az új közlekedési miniszter. Lázár János részletesen beszélt a MÁV-val, a Volánnal és az autópályákkal kapcsolatos terveiről.

Lázár János szerint a tömegközlekedést a kötött pályára kell alapozni, mert a magyarok 70 százaléka ingázik, de ehhez most naponta az optimális 50 percnél jóval többet kell utaznia. A vasút azonban „borzalmas” állapotban van – ismerte el a miniszter –, ugyanis a vonatok – a több mint 8000 kilométeres pályaszakasz felén érvényben lévő sebességkorlátozás, valamint az 50 éves mozdonyok miatt – naponta 150-200 órát késnek. Ezzel szemben a HÉV nem késik – tette hozzá a miniszter, aki szerint pályakorszűretés nélkül nem lesz versenyképes a vasút, de ehhez évente 60-70 milliárd forintot kell rákölteni.

A tárcavezető szerint a 6000 járművel közlekedő és 10 ezer sofőr foglalkoztató Volánnál 10 év alá kell szorítani a buszok életkorát. Lázár János megígérte, hogy 2023 végére a MÁV-nak és a Volánnak közös tarifarendszere és menetrendje lesz. Megjegyezte, jelen pillanatban is zajlanak informatikai fejlesztések európai uniós forrásokból, de az elmúlt két hét felülvizsgálatai alapján világossá vált a számára, hogy ezt január 1-jével nem lehet bevezetni. Lázár János tájékoztatása szerint az első lépés az egységes bérletvásárlás bevezetése lesz, de nem az egységes menetrendet és az egységes tarifarendszert jelenti.

Lázár János a közúti közlekedés témáját érintve emlékeztetett rá, hogy a kormány minden autópályát ki akar vinni az országhatárig és az összes megyei jogú várost be szeretné kötni a gyorsforgalmi hálózatba. A lakosság jelentős része sohasem fog tudni lemondani arról, hogy autóval közlekedjen – közölte a miniszter, aki az ellenzéki vezetésű fővárossal is létrehoz egy állandó egyeztetési fórumot.

Lázár János a tárcája másik szakterületére rátérve jelezte, hogy elkészült egy kerettörvény-javaslat, amely megváltoztatja az állami beruházások teljes rendszerét, de mielőtt beterjeszti az Országgyűlésnek, egyeztet róla az Európai Bizottsággal. A bürokrácia csökkentése és a versenyképesség növelése érdekében kidolgoznak egy másik építési kerettörvényt is, ami tavasszal kerül a parlament elé, és jelenleg 80 szakmai szervezettel tárgyalnak róla – tette hozzá Lázár János, akinek egyébként a vonatkozó jogszabályok regnáló miniszterként nem tették kötelezővé a hétfői meghallgatást, de fontosnak tartotta, hogy ismertesse a döntéseit és a terveit az Országgyűlés gazdasági bizottságával.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×