Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 47-es vonalán járó egyik villamos elindult a Kálvin téri megállójából. A tér keleti oldalán modern irodaépületek. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Nem szűnik a vita a fővárosi villamosbeszerzésben - a BKV is megszólalt

A BKV cáfolja azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint nem lehet klimatizálni a frankfurti használt villamosokat. A társaság szakemberei már tervezik a légkondicionálók beszerelését, ugyanakkor szakmai szervezetek szerint ez nem megoldható.

Az utóbbi napokban téves információk jelentek meg a használt frankfurti villamosok beszerzésével, klimatizálhatóságával kapcsolatban - közölte a BKV. A társaság kiemelte, közelmúlt új jármű-beszerzései ellenére is a BKV villamos-járműállománya mintegy 80 százalékban magaspadlós, korszerűtlen járművekből áll, ezért a társaság megvizsgálta használt villamosok beszerzését is.

A BKV célja az volt, hogy jelentős üzemidőtartalékkal rendelkező, magasabb szolgáltatási színvonalú, használt járműveket szerezzen be, amelyek legalább 15 évre javítanak a flotta átlagos életkorán és a szolgáltatási színvonalon. Hozzátették: Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni, amelyek műszaki kialakítás szempontjából megfelelőek. E villamosok ugyanakkor nem klimatizáltak – ezt látva, a BKV úgy készült, hogy a beszerzendő villamosok honosítása közben megoldják a klimatizálást. A társaság szakemberei a klimatizálhatóság előzetes felmérését, tervezését már el is kezdték, és nem látják ennek műszaki akadályát. Hozzátették:

a német közlekedési vállalat nem tárt fel olyan körülményt, ami a villamosok utólagos klimatizálását meggátolná,

ráadásul a széria vezetőfülkéit a német szakemberek utólagosan már felszerelték klímaberendezésekkel.

Korábban a Magyar Nemzet írt arról, hogy a német cég szerint utólag sem klimatizálhatók a frankfurti használt villamosok. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint Frankfurt éppen azért kínálja eladásra a járműveket, mert azokba utólag nem lehet klímát szerelni, a berendezést ugyanis nem bírja el a villamos teteje.

A főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, ezek válthatnák ki a jelenleg a 47-49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat. Három ütemben összesen 35 darab, Frankfurtban használt villamos érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forint értékben.

Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió kérdésére pár nappal ezelőtt azt mondta, a főváros megoldaná a villamosok klimatizálását. "Olyan, 50 éves villamosokat szeretnénk lecserélni, amelyek nem nagyon tudnak már tovább működni. Erre hozta a BKV azt a megoldást, hogy a frankfurti közlekedési vállalat nagyon jó állapotú, alacsonypadlós villamosait venné meg. Ha ezeket sikerül megvenni, akkor klimatizálva lesznek. A beszerzendő szerelvények mindenképpen sokkal jobbak, mint amelyek helyére itthon szánják őket."

Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint a frankfurti használt járművek a mai budapesti villamosok döntő többségénél modernebbek. Hozzátette, a BKV elsőként egy prototípus kocsi beszerzését tervezi, a teljes kontingens pedig akkor érkezik, ha a tesztelés eredményei megfelelőek lesznek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Porschék tömkelege mondta be az unalmast Oroszországban

Több száz Porschéról van szó, ami nagyon kellemetlen helyzetbe hozta az orosz forgalmazókat. Bizonyos sufnituning módszerekkel sikerült ugyan egyeseknek életet lehelniük az autójukba, azonban ezek csak ideiglenes megoldások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×