INFORÁDIÓ
2021. február 26. péntek
Edina

csalók

közműszolgáltató

megtévesztés

A Nemzeti Közművek villamoshálózat elosztó társasága, a Démász Hálózati Elosztó Kft. mintegy kétmilliárd forintból megépült új alállomása Kecskemét Kósafalu városrészében az átadás napján, 2017. szeptember 11-én.

Senki ne dőljön be a közműcégek nevében érkező kamumaileknek

Infostart / MTI
Újabb cikkünk a témában:

Egyre elterjedtebbek a közmű- és energiaszolgáltató cégek nevében érkező megtévesztő levelek.

A fogyasztók egyre gyakrabban kapnak adathalász e-maileket, amelyek egyes közmű- és energiaszolgáltató cégek nevében érkeznek – hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a hozzá érkező jelzések alapján.

Ezek a levelek

szövegezésükben és kinézetükben is megtévesztésig hasonlítanak azokra az értesítésekre, melyeket valódi szolgáltatók küldenek.

A MEKH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy ha kétségük támad egy közmű- vagy energiaszolgáltató nevében érkezett elektronikus levél hitelességével kapcsolatban, mindenképpen vegyék fel a kapcsolatot a szolgáltató ügyfélszolgálati munkatársaival.

Mint írták, a közmű- és energiaszolgáltatók nevében, de azok tudta nélkül érkező hamis értesítések célja lehet az ügyféladatok megszerzése, de előfordulhat, hogy a csalók egy-egy "elmaradt" villany-, gáz vagy vízszámla befizetésére szólítanak fel, ami anyagi kárral is járhat.

Azt írták: az ilyen leveleknél fontos ellenőrizni, hogy valóban a szerződéses szolgáltatótól érkezett, vagyis az e-mailben szereplő feladó címe azonos-e azzal, amelyik a szolgáltatóval levelezni szoktak. Azt is érdemes átgondolni, hogy megadták-e az e-mail címüket a szolgáltatóknak a számlaügyek elektronikus intézése érdekében.

Azt tanácsolták, hogy a fogyasztók idézzék fel a legutóbbi számlabefizetés idejét, azaz valóban aktuális-e most egy esetleges felszólítás elmaradt befizetés rendezésére.

Például annak, aki a csoportos beszedést választotta, gyanús lehet egy bankkártyás befizetésre való felkérés, ahová egy link is vezet. Ha kétségük támad, ne utaljanak pénzt a levélben megjelölt számlaszámra, és ne kezdeményezzenek bankkártyás fizetést az e-mailben lévő linkre kattintva!

Mint írták, gyanús lehet a levélben a túl magas, de akár a túl alacsony összeg is.

Az energiahivatal a számla fizetési határidejét is javasolja ellenőrizni, mivel a számla kézbesítése és a befizetési határidő között 8 napnak kell eltelnie. Az e-mailben található azonosítókat (szerződésszám, a felhasználó azonosító száma, a felhasználási hely címe) meg kell vizsgálni, azoknak egyezniük kell a saját szerződésükben olvasható azonosítókkal.

Nyitókép: MTI Fotó: Ujvári Sándor
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018