Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Így gondolkodnak közös ügyeikről a fővárosi emberek

A dugódíjat és a kerékpársávokat nem igazán, az új HÉV-kocsikat és a kormányzati fejlesztésátvállalást annál inkább akarják.

Egy átfogó kutatás eredményeit tette közzé a Portfolio.hu, a portál arra volt kíváncsi az NRC Kft. bevonásával, a budapestiek mely fejlesztésekre vágynak a leginkább; nincs titok, a kórházi, a közlekedési és a lakóingatlani fejlődés érdekli őket a leginkább.

Ezen kívül a zöldterületi fejlesztés és az útépítések is a fővárosiak preferenciájának élén szerepel még.

A legnagyobb társadalmi támogatottsága a HÉV-kocsik cseréjének van; ezt a közbeszerzést épp a minap írta ki a Budapest Fejlesztési Központ. Hasonlóan magas a dél-budai fonódó villamos ügyének támogatottsága, illetve a rozsdaövezeti rehabilitáció zöldterületek és ingatlanok formájában.

100-ból 82 ember egyetértett abban, hogy a főváros tehermentesítése végett a kormány vállaljon át fejlesztéseket,

ám csak 19 százalék támogatja, hogy a főváros nagy összegű hitelt vegyen fel.

A budapestiek ugyanakkor jellemzően ellene vannak a forgalomcsillapítás részeként tiltó, kényszerítő eszközöknek, de a tömegközlekedés fejlesztését (81,3 százalék) és az alternatív forgalmi megoldásokat támogatnák. 75 százalékos támogatottsága van az elővárosi vasúti fejlesztésnek, még úgy is, hogy az elővárosiak véleménye benne sincs a kutatásban.

A P+R parkolók építését 70 százaléknyian sürgetik,

és csaknem kétharmados a támogatása annak, hogy ne a belvároson menjen át, aki csak át akarja verekedni magát Budapesten, de nem az a célja - így az új Duna-híd is 58 százalékos támogatottságú.

Dugódíjat a fővárosiak szűk negyede szeretne, autóforgalmi sávot pedig mintegy minden hatodik ember adna át kerékpáros vagy gyalogos közlekedési célokra. A parkolási díj emelését is csak minden tizedik ember támogatná.

A forgalomkorlátozással járó kerékpársávok létesítését a budapestiek háromnegyede ellenzi.

A múlt történései közül kedvelt

  • az 1-es villamos renoválása, meghosszabbítása (89 százalék),
  • új tömegközlekedési eszközök bevetése (89 százalék)
  • az új buszok, metrókocsik, villamosok forgalomba állítása (88,8 százalék),
  • a 4-es metró megépítése, illetve a 3-as metró felújítása (egyaránt 83,6 százalék),
  • és a fonódó villamoshálózat kialakítása (82,7 százalék).

Alacsony támogatottságú viszont a Puskás Aréna és a Nagykörút kerékpársávja.

A témában volt az Aréna vendége kedden Fürjes Balázs, a Budapest és agglomerációja fejlesztéséért felelős államtitkár. Alább a teljes beszélgetés meghallgatható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×