eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Így gondolkodnak közös ügyeikről a fővárosi emberek

A dugódíjat és a kerékpársávokat nem igazán, az új HÉV-kocsikat és a kormányzati fejlesztésátvállalást annál inkább akarják.

Egy átfogó kutatás eredményeit tette közzé a Portfolio.hu, a portál arra volt kíváncsi az NRC Kft. bevonásával, a budapestiek mely fejlesztésekre vágynak a leginkább; nincs titok, a kórházi, a közlekedési és a lakóingatlani fejlődés érdekli őket a leginkább.

Ezen kívül a zöldterületi fejlesztés és az útépítések is a fővárosiak preferenciájának élén szerepel még.

A legnagyobb társadalmi támogatottsága a HÉV-kocsik cseréjének van; ezt a közbeszerzést épp a minap írta ki a Budapest Fejlesztési Központ. Hasonlóan magas a dél-budai fonódó villamos ügyének támogatottsága, illetve a rozsdaövezeti rehabilitáció zöldterületek és ingatlanok formájában.

100-ból 82 ember egyetértett abban, hogy a főváros tehermentesítése végett a kormány vállaljon át fejlesztéseket,

ám csak 19 százalék támogatja, hogy a főváros nagy összegű hitelt vegyen fel.

A budapestiek ugyanakkor jellemzően ellene vannak a forgalomcsillapítás részeként tiltó, kényszerítő eszközöknek, de a tömegközlekedés fejlesztését (81,3 százalék) és az alternatív forgalmi megoldásokat támogatnák. 75 százalékos támogatottsága van az elővárosi vasúti fejlesztésnek, még úgy is, hogy az elővárosiak véleménye benne sincs a kutatásban.

A P+R parkolók építését 70 százaléknyian sürgetik,

és csaknem kétharmados a támogatása annak, hogy ne a belvároson menjen át, aki csak át akarja verekedni magát Budapesten, de nem az a célja - így az új Duna-híd is 58 százalékos támogatottságú.

Dugódíjat a fővárosiak szűk negyede szeretne, autóforgalmi sávot pedig mintegy minden hatodik ember adna át kerékpáros vagy gyalogos közlekedési célokra. A parkolási díj emelését is csak minden tizedik ember támogatná.

A forgalomkorlátozással járó kerékpársávok létesítését a budapestiek háromnegyede ellenzi.

A múlt történései közül kedvelt

  • az 1-es villamos renoválása, meghosszabbítása (89 százalék),
  • új tömegközlekedési eszközök bevetése (89 százalék)
  • az új buszok, metrókocsik, villamosok forgalomba állítása (88,8 százalék),
  • a 4-es metró megépítése, illetve a 3-as metró felújítása (egyaránt 83,6 százalék),
  • és a fonódó villamoshálózat kialakítása (82,7 százalék).

Alacsony támogatottságú viszont a Puskás Aréna és a Nagykörút kerékpársávja.

A témában volt az Aréna vendége kedden Fürjes Balázs, a Budapest és agglomerációja fejlesztéséért felelős államtitkár. Alább a teljes beszélgetés meghallgatható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×