eur:
392.64
usd:
366.12
bux:
66775.82
2024. április 25. csütörtök Márk
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Nagy változások a magyar sztrádákon

A nyár végével szinte minden fontosabb magyarországi autópályán felújítási munkák kezdődtek.

M0-s autóút

Lezárták az M0-s autóút Szigetszentmiklósi kihajtóágát egy körforgalom építése miatt, így a gyorsforgalmi úton a Dunaharaszti felől érkezők nem tudnak kihajtani Csepel, illetve Szigetszentmiklós felé, valamint a felhajtóágat is lezárták, ezért a Csepel, illetve Szigetszentmiklós felől érkezők sem tudnak felhajtani az M0-s autóútra Győr-Balaton irányába. A lezárás várhatóan hat hétig, azaz szeptember végéig tart.

M3-as autópálya

Az M3-as autópálya nyíregyháza felé vezető oldalán 37-es és 45-es kilométerszelvények között felújítási munkákat végeznek, itt sávelhúzásra kell számítani

- mondta Pécsi Norbert, a Magyar Közút szóvivője.

"A Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló és a külső sávot használhatja majd, a Nyíregyháza felé vezető oldalról pedig az első ütemben egy sávot átterelünk a főváros felé vezető oldal belső sávjára, míg a munkavégzés mellett a Nyíregyháza felé vezető oldalon a külső sáv felével bővített leállósávot, vagy a belső sávot használhatják majd a közlekedők és ezzel a módszerrel az autópálya kétszer két sávos áteresztő kapacitása megmaradhat a felújítás mellett is. A sávelhúzás sebességkorlátozással is jár" - tette hozzá a szóvivő.

M7-es autópálya

Az M7-es autópályát a Letenye felé vezető oldalon a 90-es és 111-es kilométerszelvények között újítják fel

- mondta Pécsi Norbert.

"A célunk az, hogy a téli üzemeltetési időszakra a munkálatok nagy részét befejezhessük, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy augusztus 20-tól kezdődően a forgalom jóval kisebb, és a munkálatok a tavaszi időszakban fogjuk folytatni, hogy a főszezont elkerülhessük a munkavégzéssel" - tette hozzá.

M1-es autópálya - sávbővítés

A kormány szeptembertől egy 43 km-s szakaszon felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát, erről már Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter beszélt az Origónak. A tárcavezető kiemelte, a 43 km-s felújításon nem a kátyúkat javítják, hanem teljes felújítást végeznek.

Erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek, és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.

Orbán Viktor: idén lezárhatjuk a nyugati civilizáció egy dicstelen korszakát

Megkezdődött a Millenárison a Konzervatív Politikai Akció Konferenciája (CPAC Hungary), a kétnapos rendezvény megnyitóján a miniszterelnök is beszédet mondott. Úgy látja, a progresszív liberális szellem rosszabbá tette a világot, háborúkat szított, el akarta pusztítani a nemzeteket. Szerinte e szellem hívei ugyanúgy építik ki a hatalmukat, mint annak idején a kommunisták, a folyamatot öt pontba szedte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Itt vannak a friss számok - Drága a magyar benzin?

Itt vannak a friss számok - Drága a magyar benzin?

Az Európai Bizottság adataira támaszkodva a KSH heti rendszerességgel fogja közzétenni a saját régiós üzemanyagár-rangsorát péntekenként, ami azért fontos, mert ez a statisztika fogja az alapját adni egy esetleges kormányzati beavatkozásnak az üzemanyagpiacon. A hivatal módszertanának torzító hatásai miatt mi is elvégezzük a regionális összehasonlítást, a számításba vett országok köre azonban azokra korlátozódik, amelyek valós alternatívát nyújthatnak a hazai autósok számára, ha túl drágának találnák a benzint a magyar kutakon. Vajon mekkora a különbség a két módszertan által kalkulált régiós átlagárak között, és mennyire tér el ezektől a hazai üzemanyagár?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×