Bármely ügyet meg lehet indítani a rendőrség honlapján, ami a testület hatáskörébe tartozik, akár feljelentéseket is fogad a rendszer – tájékoztatott Gömbös Sándor. Az elektronikus ügyintézés és az iratok feldolgozása a hivatali munkaidőre korlátozódik, így az azonnali rendőri intézkedést igénylő ügyekben és veszélyhelyzetekben továbbra is az egységes segélyhívószám, a 112 hívását javasolja a hivatalvezető.
A rendőrség honlapján, az ügyintézés menüpont alatt található meg a felület, ahol az ügytípus kiválasztása után elérhetők a szükséges elektronikus űrlapok. Valamennyi dokumentumhoz mellékeltek egy részletes tájékoztatót is. Továbbra is maradnak olyan eljárások, ahol a személyes jelenlét nem kerülhető meg – hívta fel a figyelmet Gömbös Sándor. A január 1-jével hatályba lépett törvény szerint az elektronikus ügyintézésnek ott van helye, ahol az állampolgár személyes megjelenése nem szükségszerű velejárója az adott eljárásnak.
Az új rendszer az ügy elindításában és az eljárás során történő kapcsolattartásban segít,
valamint az állampolgárok elektronikus úton tájékozódhatnak az eljárás befejezéséről is. Egyes esetekben – például házkutatásoknál és tanúkihallgatásnál – azonban továbbra is elengedhetetlen a személyes jelenlét. Az elektronikus ügyintézésnek feltétele, hogy az állampolgár egyértelműen azonosítsa magát, éppen ezért rendelkeznie kell ügyfélkapuval.
Gömbös Sándor biztos abban, hogy a rendőrség felkészült arra, hogy az esetlegesen megnövekedő állampolgári igényeket ki tudja elégíteni. A lehetőség nagy technikai ugrást és az ügycsoportok jelentős kiterjesztését eredményezi az állampolgárok számára.