A november 6-án kezdődő felújítás alatt a 3 -as metró vonalán megoldott lesz a metrópótlás, de csak az utasok legfeljebb 60-70 százalékát tudják elszállítani - mondta a BKV vezérigazgatója.
„A hatvan, egy-két éves, csuklós busz a számítások szerint az utasoknak csak maximum 60-70 százalékát tudja elszállítani. A többi utas számára a 12-14-es villamosokat erősítjük meg: hosszabb kocsikkal és gyakrabban fognak közlekedni, illetve lesznek ráhordó járatsűrítések. Mi és a BKK is fog ajánlani alternatív útvonalakat az utasoknak.”
Bolla Tibor arról is beszélt, hogy novembertől milyen munkálatokat végeznek majd a vonal északi szakaszán.
„Megkezdődik az északi szakasz felújítása, a Dózsa György úti lesz az utolsó állomás, ami megújul. Az egész alagútra, Újpesttől Kőbányáig leszerződtünk, tehát le lesz zárva a Lehel térig teljesen a metró, ott megújul a teljes infrastruktúra. Ezt követi a középső és a déli szakasz alagút-felújítása.”
A BKV első embere elmondta azt is, hogy az autós forgalom számára milyen változásokkal jár majd a metró felújítása.
„A három sávból sajnos el kell venni egyet, így
novembertől csak két sávon lehet majd közlekedni a Váci úton.
Buszsávon fognak közlekedni a buszok. Hétvégén és éjjel egészen Kőbányáig, ahol lehet, buszsávok segítik a buszok közlekedését. Főleg az első időszakban közlekedési rendőrök segítik a forgalom irányítását.”
Bolla Tibor hozzátette: a jelzőlámpák előnyben részesítik majd a buszokat, továbbá a 12-es és 14-es villamosok közlekedését is segítik majd.
A BKV vezérigazgatója hangsúlyozta, a 3-as metró felújítása mellett az 1-es metró megújítására is szükséges figyelni az 1-es metró megújítására is. Magyar tervek alapján, magyar gyártósoron készülnek majd el a kisföldalatti új szerelvényei – tette hozzá a BKV vezérigazgatója.
„A kisföldalatti egyedi, ilyet nem gyártanak sorozatban, ezért ki kell építeni a gyártósorát, ezért alkalmas lenne a gyártására a magyar ipar. Nem is írható ki, hogy csak magyar cég pályázhat. Azt gondolom, hogy konzorcium fog összeállni. Mindenképpen először két prototípust gyártanak, amelyek próbajáratra indulnak. Olyan állapotban van a földalatti, hogy öt éven belül le kell cserélni a szerelvényeket. Haladékot nem tűr már a dolog. A prototípus gyártása után lesz egy tender és remélhetőleg a nyertes le is gyártja a járműveket.”
Bolla Tibor hozzátette a metrófelújítások mellett marad még pénze a BKV-nak busz és villamos beszerzésre is.
„Vannak még saját forrásaink buszvásárlásra.
Tervezünk a Volánbuszon keresztül vásárolni 30 darab magyar gyártmányú csuklós buszt a következő év első negyedévében. Folytatódnak a kötöttpályás felújítások, a villamosvonalak és a Nagykörút felújítását is folytatni kell.”
Budapesti Közlekedési Vállalat vezérigazgatója hozzátette a villamospályák felújításán túl a közeljövőben a BKK élni fog a CAF villamosok opciójának lehívásával is, tehát új spanyol járművekkel bővül a főváros tömegközlekedése.