eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Rejtély: továbbra sem tudni, mi okozta a metróbalesetet

Rejtély: továbbra sem tudni, mi okozta a metróbalesetet

Csak év végén lehet eredménye annak a vizsgálatnak, amelyet a kettes metró vonalán, a Pillangó utcánál történt baleset után rendeltek el – mondta a Metróért Egyesület elnöke. A baleset tavaly december 5-én történt a feltételezések szerint a sínen csúszós réteget képző falevelek, szoftverprobléma vagy a metróvezető hibája miatt.

"Mivel novemberig meghosszabbították a vizsgálat határidejét, gyakorlatilag év végéig nem nagyon várunk érdemi eredményt azzal kapcsolatban, hogy pontosan mi okozta a 2016. december 5-én történt balesetet" – közölte Bíró Endre.

„Annyit azért lehet tudni, hogy

már végeztek néhány rekonstrukciós kísérletet:

hasonlóan csúszós pályát állítottak elő mesterségesen, amin Alstom-szerelvénnyel fékpróbákat végeztek. Ezeknek a próbáknak az értékelése, megfejtése folyik jelenleg” – mondta az egyesület elnöke.

Rejtély: továbbra sem tudni, mi okozta a metróbalesetet

A vezető elmondta, hogy elég összetett az ügy műszaki tartalma: egyrészt adott egy jármű, amit egy francia gyártó készített, másrészt egy vasútbiztosító berendezés, ami pedig egy német cég gyártmánya.

„Nyilván ennek a két nagy műszaki egységnek egymással kooperálnia kell, és egy ilyen balesetnél mindkét résznek a szerepét vizsgálni kell” - világított rá Bíró Endre.

Fontos körülmény lehet az is, hogy elég nehezen kapta meg ez a jármű a használatbavételi engedélyt annak idején,

sok kritika hangzott el a fékekkel kapcsolatban.

Ennek függvényében elég kellemetlen helyzet, ami most előállt, hiszen a féknek lehetett köze ahhoz, hogy ez a baleset bekövetkezett – emelte ki a Metróért Egyesület elnöke.

Hozzátette: fel kell venni a jármű gyártójával a kapcsolatot, hiszen annak ellenére, hogy a garancia lejárt ezen a járművön, a gyártó felel azért, ha egy jármű esetleg a gyártó hibájából balesetet okoz.

Bíró Endre elmondta, hogy

a szerződésben három év teljes körű garancia szerepel.

Az, hogy mennyi ideig tart a garancia, szerződésfüggő. Az orosz gyártó által most felújított szerelvényekre szintén három év garancia van, ugyanakkor van arra is példa, amikor egy gyártó akár tízéves nagyságrendű garanciát is vállal a járműre. Ez persze a jármű árában is megjelenik.

„A kettes vonalon közlekedő járművek árát tekintve elvárható lett volna egy hosszabb garancia” - véli a Metróért Egyesület elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Önkéntes kölyöknevelők jelentkezését várja az ország teljes területéről a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola. A kutyás tapasztalat egyébként nem feltétel, a kutya szeretete annál inkább – nyilatkozott az InfoRádióban az alapítvány koordinátora.

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×