eur:
394.08
usd:
368.77
bux:
66376.55
2024. április 24. szerda György

Zökkenőmentesen vette át a HÉV-et a MÁV

Zökkenőmentesen vette át a HÉV-et a fővárostól a MÁV-csoport, a vasúttársaság már rendelkezik a tulajdonosi jogok gyakorlását biztosító szerződésekkel, a BKV Zrt. és a HÉV-ágazat szétválása rendben lezajlott és az utasok sem vettek semmit észre az átállásból az utóbbi két hétben - mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Hozzátette: a részvények átruházási procedúrája hosszabb időt vesz igénybe, de néhány hónap alatt lezajlik, és a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV) a MÁV-csoport teljes jogú tagjává válik. Az elnök-vezérigazgató szerint a tulajdonosváltás kiváló fejlődési lehetőségeket teremt a BHÉV számára, és kedvező a vasúttársaságnak is, hogy 2017-ben a budapesti elővárosi térségben bejáratott, utasbarát szolgáltatást nyújtó leányvállalattal bővül.

A BHÉV évente mintegy 74 millió utast szállít, ugyanakkor a pályák és a járművek nagyon korosak, így szükség lesz azok fejlesztésére.

Feldmann Márton, a BHÉV Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a következő években egyelőre az értékcsökkenésnek megfelelő beruházási forrásból gazdálkodik a cég, a pénzből elsősorban a pályasebességet tartják fenn és a menetrendszerű közlekedést.

A társaság 98, három kocsiból álló szerelvénnyel látja el feladatait, a járművek átlagéletkora jövőre 42 év lesz, miközben eredetileg 30 évre tervezték azokat. Az MTI kérdésére elmondta, hogy a BKV Zrt.-ben már kidolgoztak egy komplex felújítási, beruházási programot, amelynek keretében 10 éven belül valamennyi HÉV vonal állapotjavító korszerűsítése, valamint a szerelvények energiahatékonyabbá és komfortosabbá tétele valósult volna meg mintegy 100 milliárd forintból. Konkrét beruházási tervek azonban még csak rövid távon vannak, mivel ennek finanszírozási forrásairól egyeztetni kell a tulajdonossal és a közszolgáltatás megrendelőjével.

Kérdésre közölte: korábban az elővárosi térségben nyújtott vasúti és közösségi közlekedési szolgáltatásokat a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) rendelte meg a BKV-tól, 2016. november 7-e óta azonban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a magyar állam képviseletében rendeli meg és biztosítja az ehhez szükséges finanszírozást. Az eseményen kapott tájékoztatás szerint a társaság a fővároson kívüli szakaszokon mintegy 2 milliárd forint menetdíjbevétellel és a fővárostól 12,5 milliárd forint évi működési költségtérítésre számít jövőre, ezek együttesen fedezik a BHÉV 2017-re tervezett 14,5 milliárd forintos működési költségét. A BHÉV Zrt. saját tőkéje 18,5 milliárd forint, eszközeinek értéke pedig 20 milliárd forint. A társaság 1200 munkavállalóval dolgozik.

A társaság öt vonalon (H5: Szentendre, H6: Ráckeve, H7: Csepel, H8: Gödöllő, H9: Csömör) végez elővárosi vasúti személyszállítást, a vonalak 40 százaléka Budapesten területén húzódik. A személyszállítási pályahálózat hossza 104 kilométer, amelyen tavaly 79 millióan utaztak. A legtöbb utas a szentendrei vonalon ingázik, amelyen a legforgalmasabb tanítási napon 87 ezren utaztak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Átszakadt az ukrajnai frontvonal, masszív fegyverszállítmányt kap Ukrajna - Híreink az ukrajnai háborúról szerdán

Átszakadt az ukrajnai frontvonal, masszív fegyverszállítmányt kap Ukrajna - Híreink az ukrajnai háborúról szerdán

Átszakadt a frontvonal az Ocseretine-Sztyepove szektorban, lehet, hogy az oroszoknak be se kell venniük Vuhledárt, hanem egyszerűen megkerülik. Az Egyesült Államok 1 milliárd dollár értékű, azonnali fegyvertranszfert készített elő Ukrajnának, a csomag már az elnök aláírására vár. Ukrán és amerikai források szerint az orosz nyári offenzíva egyik fő célja Harkiv elfoglalása lesz. Pár órája elesett Novobahmutivka is, egy apró donbaszi település Ocseretinétől délre. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×