A miniszteri biztos, akit az MTI azután keresett meg, hogy a vs.hu portálon megjelent egy a pályaudvar jövőjével foglalkozó cikk, közleményében azt írta: elkészült a terület fejlesztési koncepciója a Testnevelési Egyetem (TE) megbízásából, szoros együttműködésben a MÁV Zrt.-vel. Kiemelte: "az érintett terület és a tervezett beruházás nem befolyásolja a Déli pályaudvar vasúti személyforgalmát".
Felidézte, a fejlesztési területen jelenleg a vasúttársaság üzemi pályaudvara működik, leginkább csúcsidőn kívül tárolnak vagonokat, motorvonatokat.
Közölte: a tervek szerint négy sínpár biztosítaná a pályaudvar vasúti forgalmát az Avar utca mellett. Mivel az alagútban jelenleg csak két sínpár látja el a déli pályaudvar kapcsolatát, tartalék vágányok is rendelkezésre állnának - tette hozzá.
Ismertette: a fejlesztés két fő részre bontható. Egyrészt a TE által üzemeltetett sportlétesítményekre; a tervek szerint a Győri út, Avar utca melletti részen, a sínek mentén egyebek mellett jégcsarnok és fedett teniszpálya épül, amelyek "természetesen a közönség számára is hozzáférhetőek" lesznek. Másrészt a Mészáros utca felőli oldalon alakítanak ki a többi között extrémsportpályát, játszóteret, futókört és további szabadtéri pályákat, amelyeket a lakosság ingyenesen igénybe vehet.
Gyetvai Árpád tájékoztatása szerint a megmaradó négy sínpár fölött gyalogos hidakat, rámpákat, lépcsőket építenek, ezzel javítva a XII. és az I. kerület naphegyi városrészeinek gyalogos összeköttetését.
A fejlesztés részeként mélygarázsok is épülnének - tette hozzá -, valamint kialakíthatnak buszparkoló mélygarázst is.
Közölte: készül a végleges terv és a megvalósíthatósági tanulmánya, amely figyelembe veszi az érintett kerületek és a vasúttársaság észrevételeit. A végleges terveket nyílt uniós közbeszerzési eljárásban, a kormány döntésének megfelelően, valamint a szükséges lakossági és szakmai egyeztetések után várhatóan 2018 első felében alakítják ki.
Gyetvai Árpád a közleményét szóban kiegészítve az MTI-nek elmondta: a beruházást a tervek szerint 2018 és 2022 között valósítják meg. A megmaradó sínek mellé zajvédő falat húznak fel, a területet mentesítik többi között az olajszennyeződéstől.
A Magyar Közlönyben márciusban jelent meg, hogy a kormány megbízta a nemzeti fejlesztési minisztert, készítsen hatásvizsgálatot a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, az üzemi pályaudvar megszüntetésére és a Kelenföldi pályaudvar bővítésére.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak (NFM) a 2017-es költségvetéshez kapcsolódó fejezeti indoklásában szerepel a Déli pályaudvar üzemi részének leválasztása a vasúthálózatról. A parlament honlapján májusban megjelent dokumentum szerint 2017-ben ötmilliárd forintot fordítanának a pályaudvar üzemi részének leválasztására, Kelenföld állomás kapacitásbővítő beruházásaira és arra, hogy előkészítsék a terület átadását egy új vagyonkezelőnek.
Seszták Miklós fejlesztési miniszter a Figyelő augusztus 18-i számában elmondta: a kormányzat egyelőre nem számol a Déli pályaudvar bezárásával. A Délivel kapcsolatban az a döntés, hogy a MÁV működésével össze nem függő, vagy feleslegessé vált tevékenységek - így a raktározás - elköltöztetésével tehermentesítsék a pályaudvart, mindez a személyszállítást egyelőre nem érinti - közölte a tárcavezető.