Bár a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének egykor otthont adó, a Kossuth tér arculatától jelentősen eltérő épület bontását már szeptemberben megkezdik, várhatóan a sarokház földszintjén található metrókijáratot csupán november végétől, december elejétől zárják le – mondta Wachsler Tamás, a parlament tervezőjéről elnevezett Steindl Imre Program vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.
"Teljesen nyilvánvaló, hogy amikor ilyen nagy betontömbökkel labdáznak a gépek, akkor egyáltalán senki, egy lélek se lehet ott a metróállomáson és ezért november végétől, december elejétől nagyjából le fogják zárni a metró-állomást. Ez így fog tartani körülbelül három hónapig ahogy most látjuk. Majd a BKK-val és a BKV-val szorosan egyeztetünk és ők megfelelő időben fogják tájékoztatni az utazókat."
A bontást követő építkezésnek is lesznek olyan szakaszai, mikor rövidebb időre le kell zárni a metrókijáratot – tette hozzá Wachsler Tamás.
"És még valami van, ami az utazókat érinti, az pedig az, hogy a villamospályának is lesz egy rövidebb lezárása. Ezt egészen pontosan tudjuk, hogy a jövő év augusztusában lesz. Erre azért van szükség, mert épül egy föld alatti folyosó az új irodaház és az Országház között, és amikor ennek a folyosónak a megépítése zajlik, amikor a villamospálya alatt visszük át ezt a szerkezetet, akkor értelemszerűen nem járhat rajta a villamos."
A bontást követően az új irodaház kialakításakor Hültl Dezső eredeti terveit veszik alapul, amelynek értelmében a tér déli oldalán található három épületnek közös a homlokzata, így egységessé válhat a tömb arculata.
Wachsler Tamás becslése szerint 2018 szeptemberére fejeződhet be a beruházás.