A csomópont hétfői átadásán Tarlós István főpolgármester elmondta: hosszú évek óta megoldatlan probléma zárul le a Budaörsi út és környéke rendezésével. Az építkezés 2014-ben kezdődött, 85 hétig tartott, és a beruházásnak naponta 120 ezer autós látja a hasznát - közölte.
Tarlós István emlékeztetett, hogy a csomópont építése kifejezett vállalás volt az Európai Uniónál, egyik legfontosabb célja a 4-es metró, a BKV- és a Volán-járatok, valamint a P+R parkolók jobb elérésének biztosítása. A beruházásnak köszönhetően egyszerűbbé válik az egyes közlekedési ágak közötti gyors, kényelmes és biztonságos átszállás - mondta.
Kicserélték a teljes közműhálózatot, megújult a közvilágítás, kétszintű csomópont, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros-aluljáró, valamint zajvédő fal épült - ismertette.
Szólt arról is, hogy a kivitelező az építkezés során a közlekedést végig biztosította: úgy kellett egy felszín alatt is futó rendszert megépíteni, hogy közben a forgalmat csak a lehető legkisebb mértékben akadályozták.
Folyamatosan bővül a P+R parkolók száma, jelenleg 1000 parkolóhely van már a 4-es metró kelenföldi végállomásánál, az év végére pedig mintegy 1500 parkolóhely áll majd az autósok rendelkezésére - mondta.
Heteken belül átadják a felújított Széll Kálmán teret. A fejlesztésnek köszönhetően élhető közösségi tér születik újjá, közelebb kerülnek egymáshoz a megállók és teljesen akadálymentessé válik a gyalogosközlekedés - mondta Tarlós István.
A Budaörsi úti beruházás nettó 7,2 milliárd forintba került.