A MEH a fejlesztési minisztérium felkérésére kedd óta üzemelteti az ingyenesen elérhető 06 80 205 386 információs vonalat. A szakértők a hívásokat hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra, pénteken 8 és 14 óra között fogadják - áll a közleményben.
Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják az érdeklődőknek.
Az NFM és az energia hivatal kiemeli: a konkrét fogyasztói panaszok kezelését az adott szolgáltató és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság végzi.
A lakossági földgáz-, áram- és távhőárak tízszázalékos csökkentése elsőként a januári fogyasztást összegző számlákban jelentkezik.
Előfordulhat, hogy az idei év első számlája még decemberi időszakra eső fogyasztást is tartalmaz, de a január elseje utáni energiafogyasztást már minden esetben a csökkentett díjakkal számlázzák a szolgáltatók - olvasható a közleményben.
A várhatóan leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók.

Jön a hidegfront, hová tűnik az októberi nyár?