"A Bookline kibővülésével létrejött, a könyvek mellett számos más terméket is kínáló Shopline webáruház mindig is nagy hangsúlyt fektetett az innovatív megoldások alkalmazására, amelyben a mobil mára megkerülhetetlen platformmá vált" - közölte Deák András üzletfejlesztési igazgató.
A Shopline a MasterCard®, az FHB Bank, a Telenor, a T-mobile és a Cellum Zrt. által kezelt konzorciummal való marketing-együttműködés eredményeként a kibővült kínálatából - amely eddig többnyire a könyvekről volt ismert - két trendi és figyelemfelkeltő terméket választott ki, amelyeket az országban a legkedvezőbb áron lehet megvásárolni MasterCard® Mobile alkalmazáson keresztül. Sőt, a megrendelt terméket az országban bárhova díjmentesen kiszállítják. Plakátjaikkal Budapest területén csaknem 200 helyszínen, döntően busz- és metrómegállókban lehet találkozni.
Az üzletfejlesztési igazgató hozzátette: a QR-kódos vásárlás alkalmazási területét nézve a jövőben nemcsak egy-egy plakáton megjelenő akciós termék megvásárlására lesz lehetőség. Terveik szerint a nyomtatott szóróanyagaikon szereplő termékek is megvásárolhatóak lesznek kényelmesen, az adott termékhez tartozó QR-kód lefotózásával. "Fesztiválokon vagy olyan helyszíneken, ahol közvetlen értékesítés nem lehetséges, egy vitrinbe elhelyezett termék mellé nem csak árcímkét, hanem QR- kódot is ragasztunk, aminek segítségével meg lehet vásárolni az adott terméket. A múlt hétvégén megrendezett Édes Napok Budapest - Csokoládé- és Édességünnepen is ezt tettük. Emellett boltjaink megszokott nyitvatartási idején túl is szeretnénk megadni a lehetőséget vásárlóinknak, hogy ne kelljen hazáig várniuk az adott termék megvásárlásával".
Deák András további lehetőségeket lát a rádiófrekvenciás, azaz NFC technológiában, amely a jelenlegi érintésmentes bankkártyás fizetés kapcsán kezd népszerűvé válni. A technológia gyors és biztonságos adatkapcsolatot, hatékonyabb információáramlást és mobilalkalmazással történő kommunikációt tesz lehetővé. Mivel az NFC-technológia nemsokára egyre több okostelefonban lesz jelen, felhasználását tekintve a szorosan vett pénzügyi tranzakciók (bankkártyás fizetés, törzsvásárlói pontok gyűjtése) mellett marketinghirdetések elhelyezésére is alkalmas. Például úgy, hogy a vásárló az utcán, kirakaton elhelyezett poszterhez érinti mobilját, ahol azonnal kedvezménykupont kaphat, bővebb leírást a képen mutatott termékről, vagy éppen törzsvásárlói pontjait már a pénztárnál érvényesítheti, egyúttal fizethet is a mobiltelefonja segítségével.
Mi az a QR-kód?
A QR-kód egy pontokból álló grafikus kód; nevét az angol Quick Response (gyors válasz) rövidítéséből kapta. A QR-kód hibatűrő képessége és az a tény tette különösen népszerűvé, hogy számos különböző típusú írásjel (pl. európai, kínai) kódolható a segítségével. Alfanumerikus karakterekből (tehát betűkből és számokból) összesen 4296 karakter tárolható egy kódban.
A QR-kód 1994-ben jelent meg, azonban az igazi áttörést az okostelefonok elterjedése jelentette a technológia történetében: 2011. januártól a mai napig a kifejezésre irányuló google keresések száma megötszöröződött.
Felmérések szerint 2012 első három hónapjában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban az okostelefon-tulajdonosok 14,5 százaléka használta QR-kód olvasására készülékét, vagyis összesen 14,2 millió felhasználó. Többségük (50,9%) magazinban vagy újságban talált kódot szkennelt be, de a csomagolásokon látható QR-kódok is jelentős, 38 százalékos forgalmat generáltak.