eur:
393.76
usd:
365.1
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta

Vitézy: 2015-ig válhat teljessé az elektronikus jegyrendszer kiépítése

A 3-as metró teljes felújítására a fővárosi önkormányzatnak nincs forrása, ez csak uniós pénzekkel lehetséges - mondta a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Vitézy Dávid elmondta, hogy 2015-ig válhat teljessé az elektronikus jegyrendszer kiépítése.

Szakértők segítségével zajlik a vizsgálat a 3-as metró állapotáról, ez alapján már idén elvégeznek különböző állapotjavító munkálatokat - mondta a Budapesti Közlekedési Központot vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Vitézy Dávid kiemelte, hogy kisebb szakaszokon már májusban megkezdik a sínszálak cseréjét.

Ez több mint 35 kilométer hosszon szükséges, most májusban 600 méteren cserélik le a síneket, továbbá fejlesztik a szerelvények és az állomások tűzvédelmi rendszerét - tette hozzá Vitézy Dávid, aki kiemelte, hogy az észak-déli viszonylat teljes körű felújítására a fővárosi önkormányzatnak nincs forrása.

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötéséről azt mondta, hogy az elővárosi vasutak felújítása is időszerű, ehhez is uniós forrásokat próbálnak bevonni. Elmondta, hogy több vonalon már 40 évesek a szerelvények és a pályák is rossz állapotban vannak, ha ezekre 2020-ig nem lesz pénz, akkor bizonytalanná válik a működésük.

Vitézy Dávid hangsúlyozta, ha sor kerül a felújításra, akkor egy kis többletforrással lehetőség lesz összekötni a gödöllői HÉV-vonalat a 2-es metróval, ezt vagy kéregvasútként, vagy magasvasútként lehet megoldani. Szerinte ez a fejlesztés egy kistarcsai P+R parkolóval sok új utas számára vonzóvá teheti a tömegközlekedést.

Vitézy Dávid arról is beszélt, hogy 2015-ig válhat teljessé az elektronikus jegyrendszer kiépítése. Hozzátette: akkor lesz áttörés, ha a papír alapú technológiát felváltja az elektronikus rendszer, ehhez az állomásokon és a járműveken több mint 10 ezer jegykezelőt kell üzembe állítani, ez 2015 után valósulhat meg.

Vitézy Dávid kiemelte, hogy a dunai közlekedés fejlesztése érdekében létrehoznak egy hálózatot, amelyet mindenki számára elérhetővé tesznek, aki részt vesz a fővárosi tömegközlekedésben. Bérlettel várhatóan bárki utazhat majd a Dunán.

A vezérigazgató szerint a fővárosban túl sok taxi van forgalomban. Szigorúbb szakmai szabályokat alkottak meg, így valószínűleg csökken a kocsik száma.

A BKK vezetője hangsúlyozta, hogy a dugódíjból származó bevételek a Városházát illetik, a fővárosi utak felosztása ezt nem befolyásolhatja, erről akár már a nyári szünet előtt megegyezhetnek a kerületekkel.

Az Aréna teljes adását meghallgathatja, ha ide kattint.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

Játék a szabadban, sok mozgás, esténként társasjáték, ébredés csörgőóra nélkül, nyugodt reggelik és lazább időbeosztás – ezt javasolja a szülőknek a tavaszi szünet idejére a gyermekpszichológus. Gyarmati Éva szerint a tananyag pótlásának nem ez az ideje, a tankönyvek csak a szünet utolsó délutánján kerüljenek elő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
A béke lehetőségéről beszélt a moszkvai miniszter, csúcsfegyvereket kaphat Kijev – Háborús híreink pénteken

A béke lehetőségéről beszélt a moszkvai miniszter, csúcsfegyvereket kaphat Kijev – Háborús híreink pénteken

Oroszország kész garantálni a folyamat többi résztvevőjének jogos biztonsági érdekeit az ukrajnai konfliktus békés rendezése esetén, ha maga is ugyanilyen garanciákat kap - jelentette ki Szergej Lavrov orosz külügyminiszter az Izvesztyija című lapban pénteken közölt interjúban. Az Egyesült Államok korábban ellenállt Ukrajna kérésének a nagy hatótávolságú ATACMS rakéták szállítására. Az elmúlt időszak eseményei következtében Washington újraértékelheti álláspontját - számolt be a Defense One. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×