A főpolgármester pénteken, a kormány delegációjával folytatott tárgyalás után azt mondta, hogy dolgoznak a BKV működéséről szóló végleges koncepción, amelyet a hét elején tesznek le a kormány asztalára. A főpolgármester az InfoRádió kérdésére arról is beszélt, hogy bizonyos fővárosi szolgáltatások színvonalát csökkenteni kell, azért, hogy a BKV ne álljon le.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője szerint a kormány és a főváros egyeztetése után a kabinet újra cserben hagyta a budapestieket, mert segítség helyett csak ígéretek hangzottak el.
Eközben a BKV-s szakszervezetek is újabb demonstrációra készülnek. Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének alelnöke kiemelte, hogy február 22-án petíciót adnak át a Városháza és a kormány képviselőjének is.
Tarlós István a kormánnyal folyatott egyeztetés után azt mondta: a későbbi megbeszéléseken döntenek arról, hogy az adósságállomány kezelésének melyik a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldása. Szóba került a hitelfelvétel lehetősége és elméleti szinten az adósság átvállalása is. A főváros vezetése jelenleg a bankokkal tárgyal - tette hozzá.
Keddre készül el a koncepció
Tarlós István az m1 Ma reggel című műsorában hétfőn bizakodásának adott hangot amiatt, hogy a kormány tárgyalóbizottságával - Varga Mihállyal, Fellegi Tamással és Naszvadi Györggyel - már az első megbeszélésen más megvilágításba került a nyolcéves adósságállomány kérdése.
Megjegyezte: úgy hiszi, hogy rövid távon, erre a költségvetési évre talán meg fog oldódni a probléma. Reményét fejezte ki, hogy a kormány szerdán foglalkozik a kérdéssel.
Mint ismertette, a társaság működtetésére vonatkozó hosszú távú koncepció keddre készül el. A főpolgármestert szavai szerint két dolog aggasztja, bár sokkal optimistább mint eddig: az egyik a 2004-ben felvett adósságállomány kezelésének technikai időkerete, vagyis hogy elég lesz a hátralévő idő. Másodikként a hosszú távú koncepciót nevezte meg, amelynek elkészítésébe a kormány javaslatára a Századvég Intézet is bekapcsolódott.
Megjegyezte, hogy közreműködésük azt is jelenti, hogy nemcsak a városvezetés elképzelései lesznek benne a tanulmányban, hanem más gondolatok is.
"Ez egyik oldalról jó, másikról azért van bennem egy kis izgalom ebben a tekintetben, mert attól tartok, nehogy a végén olyan anyag készüljön el, hogy a közgyűlés ijedtében, attól félve, hogy a BKV tényleg csődbe kerül, olyan programot, olyan vállalásokat fogadjon el, amik most megoldásnak tűnnek(...), de bizonyos okokból végrehajthatatlanná válnak" - fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: előfordulhat, hogy most mindenki úgy gondolja, van megoldás, aztán egy év múlva kiderül, hogy nem valósítható meg.
A főpolgármester arról is szólt: egyetért azzal a céllal, hogy a kormány mielőbb ki tudjon szállni a rendszertelen támogatásokból.
Kitért a Nemzetgazdasági Minisztérium buszcserékre vonatkozó javaslatára is. Ezeket fontosnak nevezte, megjegyezte ugyanakkor, hogy ennél is nehezebb lesz a HÉV és metrószerelvények cseréje, valamint a hármas metró pályájának felújítása. "Fogalmam nincs, hogy a városnak, de az államnak is honnan és hogyan lesz erre pénze" - mondta a városvezető, kiemelve: a BKV adósságállománya 10 milliárdokról, a járműcsere azonban 100 milliárdokról szól.
Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek