A BKV buszainak átlagéletkora jóval az uniós átlag fölött van, ám a közlekedési társaságnak - és a fővárosnak - jelenleg nincs pénze új buszok beszerzésére - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában még a nyáron Tarlós István főpolgármester.
Lapértesülések szerint még ebben a hónapban ki kell írni a BKV buszos alvállalkozóit kiválasztó közbeszerzési tendert, a Fővárosi Közgyűlés döntése értelmében. Az autóbuszokat üzemeltető alvállalkozók zömének 2012. áprilisában jár le a szerződése.
A BKV az InfoRádió megkeresésére közleményben reagált. Ebben azt írják: jelenleg három gazdasági társaság nyújt szolgáltatást 102 darab autóbusszal. Ezek a buszok 33 vonalon a BKV-val közösen közlekednek, 10 vonalon pedig kizárólag az alvállalkozók szállítják az utasokat.
A Budapest Főváros Önkormányzat Közgyűlése 2011. augusztus 31-ei határozatában elrendelte, hogy a jelenleg alvállalkozók által ellátott személyszállítási feladatok pótlására a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV Zrt. együttműködésben közbeszerzési eljárást folytasson le.
Az előzetes egyeztetések alapján a BKK és a BKV Zrt. előminősítési hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos eljárás kiírást tervezi. Az eljárás lefolytatására a tervek szerint a BKK és a BKV Zrt. konzorciumot hoz létre. A konzorcium vezetője és képviselője - az előminősítő rendszer működtetésével összefüggő, és az eljárás lefolytatása során felmerülő kapcsolattartási és tájékoztatási feladatok kivételével - a BKK lesz.
A BKV közleménye kitért arra is, hogy a közbeszerzési pályázati kiírás összeállítása jelenleg is zajlik, így annak pontos tartalmáról még nem adhatnak felvilágosítást.
A közlekedési társaság közleménye azzal zárul: a BKV jelenleg nem tervezi további vonalak kiszervezését, a jövőben pedig ilyen kérdésekben már a Budapesti Közlekedési Központ hoz döntést.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat