Közhely, de igaz: a BKV egy állatorvosi ló, amin egy adott kor minden betegsége megmutatkozik - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Fidesz budapesti elnöke, aki hozzátette: a BKV egy régi, az elmúlt 15-20 évben hiányosan fejlesztett, nem megfelelő finanszírozású nagyvállalat.
Fónagy János hangsúlyozta, átszakadt a gát a BKV-nál: az egyéni ügyeskedések mellett már az egész struktúrája mutatja a visszásságokat.
A volt közlekedési miniszter szerint a főváros vezetőssége felelős azért, hogy az elmúlt húsz évben hagyta, hogy Budapest közösségi közlekedése műszakilag és morálisan ideáig süllyedjen, és politikai kifizetőhellyé váljon.
Fónagy János szerint mielőbb szükség lenne egy közszolgáltatási törvényre, amely leltárba venné, hogy az állam mit tekint feladatának, és mit vállal - ebbe a körbe tartozna a közösségi közlekedés is.
A MÁV már rég csődbe ment
A vasút az országnak egy fontos hálózati rendszere, és az emberek tízezreinek ad munkát. A MÁV azonban már évekkel ezelőtt csődbe ment, és felélte teljes alaptőkéjét - fogalmazott a politikus.
Hangsúlyozta: Nyugat-Európában már elfogadták, hogy a vasút nemcsak a költségvetésnek, hanem a piacnak is fontos fogyasztója.
Hanganyag: Hlavay Richárd