A kormány döntött arról, hogy az M7-es autópálya fejlesztéséhez korábban igényelt európai uniós forrást Magyarország az M3-as autópálya új szakaszának megépítésére használja fel - mondta Varju László, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára a kormányszóvivői tájékoztatón.
Az államtitkár hangsúlyozta: kiemelten kezelik az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti, 46 kilométeres szakaszának megépítését, mivel az autópálya megépítése jelentős gazdasági előnyt biztosít a térségben.
Varju László elmondta, hogy a Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti autópálya szakasz biztosítja Szabolcs-Szatmár-Bereg megye településeinek nagytérségi kapcsolatát, valamint a határon túli városokkal és megyékkel is közvetlen kapcsolatot teremt.
Hozzátette: Magyarországnak meg kell találnia az optimális megoldást, amelyben az uniós forrásokat fel tudja használni.
Hangsúlyozta: a kormány döntött az átcsoportosításról, ezzel egyidejűleg a korábban tervezett projektek prioritási sorrendjét is megváltoztatta. Ennek megfelelően a jövőben prioritásként kezelik az M3-as autópálya új szakaszának megépítését, amely Záhony és térsége számára jelentős gazdasági előnnyel jár.
Varju László azt mondta, bizonyos esetekben fontosabb, hogy a kormány ne a saját igazát bizonygassa, hanem módosítson a korábbi elképzelésein.
Az Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára a 4-es metró projekttel kapcsolatban elmondta, a kormány döntése alapján mindazt a költséget, amit eddig felhasználtak a metró előkészítésére, nem az első, hanem a második szakaszban számolják el az európai uniós forrás keretében.
Magyarország legnagyobb autópálya-csomópontja épül, nem is akárhol