A második alkalommal elvégzett kutatás szerint a megyei jogú városok között Debrecen, a nagyvárosok között Esztergom, a kisvárosok körében Balatonfüred imázsa volt a legvonzóbb 2008-ban - mondta Bognár Ákos kutatásvezető.
Az Image Factory kreatív igazgatója kifejtette: a kutatás során az országos médiában megjelent, az Observer Budapest Médiafigyelő adatbázisában fellelhető, a vizsgált településekkel kapcsolatos sajtóhíreket gyűjtötték és rendszerezték. Vizsgálták a hírek mennyiségét, minőségét, valamint a tudatosságot, emellett értékelték a városok honlapjait is.
Fontos szerepet játszik egy településről való gondolkodásban az, hogyan tud kommunikálni a médiában, ez jelentős a turisztika és a befektetések ösztönzése szempontjából is - emelte ki.
A kutatásvezető közölte: 2007-hez képest tavaly a legtöbb település jóval többször volt jelen a médiában, egyre több város gondolja úgy, hogy tudatos kommunikációra van szüksége, ám egyre élesebb a különbség a jól és tudatosan kommunikáló, valamint a kommunikációt, a nyilvánosságot hanyagoló települések között.
A nagy nyertesek között említette Békéscsabát, amely a 2007-es 16. helyről a 4. helyre lépett elő, míg a nagy visszaesők között Pécs városát emelte ki, amely a 4. helyről a 12. helyre esett vissza. Bognár Ákos szerint ennek oka az, hogy az Európa kulturális fővárosa program lehetőség mára a nyilvánosságban "egy stigma" lett.
A kutatásvezető szerint Debrecen sikerének a titka, hogy 2008-ban "egy egészpályás letámadást folytatott kommunikációban", Budapest mellett egy második központként tudta magát definiálni, és a nagyratörő tervek kezdenek bejönni.
Hanganyag: Szabó S. Gergõ