Egyedül az országgyűlési választások kapcsán határozza meg a választójogi törvény azt az összeget, amelyet egy párt, illetve egy jelölt elkölthet a kampányolásra. De ez is rendkívül elavult, hiszen a jogszabály 1997-ben született, az elmúlt 12 évben pedig jelentősen emelkedtek az árak - mutatott rá az InfoRádióban Tóth Zoltán választási szakértő.
Ennek értelmében képviselőnként 1 millió forint, így pártonként 386 millió forint fordítható politikai reklámra. Már nemcsak a szakértők, hanem a politikusok is nyíltan beszélnek arról, hogy a pártok jelentősen túllépik ezt a limitet, és Tóth Zoltán is rámutat arra: gyakran nem legálisan gyűjtött pénzekből finanszírozzák a kampányt a szervezetek.
A népszavazások, az önkormányzati választások illetve az európai uniós választás kapcsán azonban a vonatkozó jogszabály nem szabja meg a maximálisan elkölthető összeget.
Két hónappal az EP-választás előtt egyelőre a kis pártok kezdtek bele a kampányba, eddig az MDF-nek és az SZDSZ-nek jelentek meg óriásplakátjaik.
Hanganyag: Nagy Tamás