Debrecenben teljesen új villamospályát építenek ki, akadálymentesítik a megállókat, és korszerű szerelvényeket is vásárolnak - mindezt 18 milliárd forintért.
Ehhez képest Budapesten az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítása és rekonstrukciója 44 milliárd forintot emésztene fel. Folyamatosan faragjuk az összegeket - mondta az InfoRádiónak a főpolgármester-helyettes, hozzátéve: a magas összegre közlekedési szakemberek tudnának pontos magyarázatot adni.
Ikvai-Szabó Imre hangsúlyozta: teljeskörű rekonstrukcióra van szükség ahhoz, hogy bővíthető legyen a pálya. Elmondta: a főpolgármesteri kabinet folyamatosan azt kérte, hogy minimalizálják a tervet, így csökkenteni lehetne a projekt költségeit.
A főpolgármester-helyettes úgy véli: nem lehet összehasonlítani a debreceni és a budapesti projektet, mert a rekonstrukció sokkal drágább: a hálózat, a biztosítóberendezés, a pálya és a szerelvények együttes felújítását jelenti, ráadásul a budapesti utasforgalom jóval nagyobb.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője az InfoRádiónak azt nyilatkozta: remélhetőleg az Európai Unió szakmai szervezetei észre fogják venni a a projekt hiányosságait, és figyelmeztetni fogják a fővárosi önkormányzatot, hogy módosítsa azt.
Vitézy Dávid szerint a projekt nagyon sokba kerül és fel van árazva, ráadásul az 1-es és 3-as villamosok útvonalának meghosszabbítása keveset ad a budapesti hálózathoz.
Úgy véli: a 44 milliárdnak csak elenyésző részét fordítják új villamospálya építésére, a többit a már meglévő szakaszok rekonstrukciója emésztene fel.
Pénzszűke van, és ilyenkor tudni kell a pénzeket úgy felhasználni, hogy abból a lehető legtöbb haszna legyen a budapesti utasoknak. Ez a projekt nem ezt szolgálja - mondta Vitézy Dávid.
Hanganyag: Németh Zoltán