eur:
385.35
usd:
355.05
bux:
67866.13
2024. május 21. kedd Konstantin

Sztrájk Ferihegyen: javult a helyzet

A Budapest Airport szóvivője szerint "váratlanul és jelentősen" javult a helyzet Ferihegyen, így a korábban várt több mint 100 járat helyett összesen három légitársaság öt járatát kellett törölni csütörtökön a földi kiszolgálók sztrájkja miatt. Korábban a szóvivő azt mondta: a kétnapos munkabeszüntetés miatt mintegy 160-170 járatot kell törölni. A sztrájk nem számít rendkívüli körülménynek, ezért nem jár az utasoknak kártérítés.

A Budapest Airport szóvivője az InfoRádióban elmondta: csütörtökön 20 járatot érintett volna a sztrájk, ebből 14 el tudott indulni. A váratlan javulás oka, hogy az érintett légitársaságok áthidalták a problémát, vagy saját embereik igénybe vételével, vagy más társaságoktól kértek segítséget - tette hozzá Szollár Domokos.

A munkabeszüntetés az easyJet, a Lufthansa és a portugál légitársaság járatait érintette. A többi járat esetében késések várhatók, de el tudnak indulni.

Korábban a szóvivő az InfoRádióban azt mondta: szombat délutánig 160-170 járatot kell törölni a Ferihegyi repülőtéren csütörtök délután fél háromkor kezdődött kétnapos munkabeszüntetés - mondta el az InfoRádióban a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. szóvivője.

A Malév és a SkyEurope gépei zavartalanul repülnek. A Malév szolgálja ki és ezért ugyancsak nem érintett a sztrájk által az Aeroflot, az Aer Lingus, az Air Berlin, az Air France, az Austrian Airlines, a CSA, az Egypt Air, a Finnair, a Hainan, a KLM, a LOT, az SAS és a Tarom.

Szollár Domokos szerint a munkabeszüntetés érinti az Alitalia, a British Airways, a Delta Air Lines, a Luxair, a Swiss, a Travel Service, a Lufthansa, a Turkish Airlines, a Wizzair, a Germanwings, az easyJet, a Jet2.com, a Norwegian Air, a Smart Wings és a Sterling járatait.

Szollár Domokos azt tanácsolta, hogy aki az érintett járatok valamelyikével utazna, ne idnuljon el a Ferihegyre, az útnak indulók pedig a repülőtér percenként frissülő honlapján tájékozódjanak.

"Tumultus és káromkodások"

Az InfoRádió által elért egyik utas kora délután elmondta: a Ferihegy 1-es terminál gyakorlatilag tele volt utassal, elsősorban az információnál és a jegyvisszaváltásnál volt nagy a tumultus. Rengeteg volt a külföldi, elsősorban német és angol utas, akik a törölt dortmundi és londoni járattal szerettek volna elutazni.

"Tumultus és káromkodások" - ezzel a két szóval jellemezte a kialakult helyzetet Szabó Réka, aki azt is hozzátette: a helyszínen sokáig csak pletykákat lehetett hallani arról, hogy ha péntekig megegyeznek a sztrájk befejezéséről, akkor elrepülhetnek Londonba.

Az InfoRádió által elért utas elmondta: egy londoni telefonszámot kaptak, amelyen érdeklődhetnek az utazási lehetőségek felől, ám a megadott számon állítólag nem is tudták, hogy Budapesten sztrájk van.

Legutóbb egyórás késések voltak

Múlt héten átlagosan egyórás késéseket okozott a légi forgalomban a péntek este 6 órától meghirdetett 24 órás sztrájk; a földi kiszolgálást végzők mellett szombat délelőtt 11 órától az üzemanyag-kiszolgálók is munkabeszüntetést tartottak.

A munkabeszüntetés oka, hogy a szakszervezet és a Celebi Kft. nem tudott megegyezni a bértárgyalások során. A munkaadó 4 százalék alapbérnövelést és 3 százalékos, teljesítménytől függő emelést javasolt, emellett vállalta, hogy az eddig külsősként foglalkoztatott munkavállalók közül mintegy 120-at állományba vesznek, a szakszervezet azonban ragaszkodott a 10 plusz 5 százalékos béremeléshez, és a jelenlegi munkarend megtartásához.Nem jár kártérítés

A törölt járatok utasainak ebben az esetben nem jár kártérítés, ugyanis sem a légiközlekedést szabályozó Montreali Egyezmény, sem az Európai Unió 2004-es rendelete nem tekinti rendkívüli körülménynek a sztrájkot.

A légitársaságnak legkorábban a szabad férőhely biztosításakor, vagy későbbi időpontban az utassal való megegyezés alapján kell az átfoglalást megtennie.

Az EU-rendelet előírja, hogy a légitársaságnak gondoskodnia kell utasainak élelmezéséről. Az utas két alkalommal díjmentesen telefonálhat, faxot, telexet, vagy e-mailt küldhet, amihez a feltételeket a légitársaságnak kell biztosítania. Ha szükséges, a légitársaságnak kell gondoskodnia az utasok elszállásolásáról, és biztosítania kell a szállítást a szállás és a repülőtér között.

A légitársaság felajánlhatja az utasnak a repülőjegy árának visszatérítését az utazás még meg nem tett szakaszára, illetve szakaszaira, és adott esetben a visszaút biztosítása is a légitársaság feladata.

Címlapról ajánljuk

A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége

A Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője szerint a motorcsónak valószínűleg nagy sebességgel haladt, a szállodahajó legénysége pedig nem érzékelte az ütközést, amit alátámaszthat a két jármű tömege közötti különbség is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.22. szerda, 18:00
Vona Gábor
a Második Reformkor Párt elnöke és EP-lista vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×