A Gellért téri metróállomás jövő hét hétfőn kezdődő kialakításának első ütemében lezárják a Műegyetem előtti felső rakpartot.
Demszky Gábor hozzátette, lezárják az egyetem előtti parkoló egy részét is. Az Etele téri végállomásról a nyár végén induló fúrópajzs, jövő év végére ér a Gellért térre. Addigra el kell készülnie a résfalazási technológiával épülő megállónak, amely a tervek szerint 30 méter mélyen lesz.
Szeptember végétől részben közlekedhetnek
A résfalazó gépek a közműkiváltások után, június elején érkeznek meg a Gellért térre. Ha a résfalak a helyükre kerültek, és elkészült a födém, szeptember végétől kétszer egy sávon közlekedhetnek ismét autók a Műegyetem rakparton.
A fúrópajzs által kitermelt földet eleinte az Etele téri végállomástól szállítják el teherautókkal. Azonban, ha a pajzs elér a Dunáig, és továbbhalad, a Fővám tér irányába, már a Gellért térről szállítják el a földet hajókkal.
A környéken fakadó termálvizek védelmében a Gellért téren építenek egy 250 méter mély figyelőkutat, hogy az építések ideje alatt folyamatosan ellenőrizhessék a hévizek állapotát.
A tömegközlekedést nem érinti
Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, az idei metróépítési munkák nem érintik a város tömegközlekedését.
Ebben az esztendőben a 4-es metró építése miatt semmilyen tömegközlekedési korlátozás nem lesz. Ez alól egy pici kivétel mégis van, hiszen amikor a Móricz Zsigmond körtéri állomásszerkezet épül a hatos villamosnak, akkor a Fehérvári úton közlekedő villamosok az SZTK-ig fognak csak közlekedni.
Aba Botond hozzátette, hogy a végállomás kialakítása várhatóan nyár végén kezdődik.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét