Minden olyan főút, amely csatlakozik az európai úthálózathoz, áthalad a fővároson. A budapesti forgalom és az M0-ás elkerülő út hiánya ezért szinte már elviselhetetlenné válik.
A kerületek sorra tiltják ki útjaikról a kamionokat. A főváros ezt nem teheti meg a saját kezelésű utakon, mert nincs hova küldeni a teherautókat – közölte Vajda Pál az InfoRádióban.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes ezért bízik abban, hogy a bíróság nem ad helyt annak a civil kezdeményezésnek, amely környezetvédelmi okokra hivatkozva felfüggesztené az építkezést.
Vajda Pál ugyanakkor elismerte, hogy aki úgy érzi, sérelem érte, az egy jogállamban a bírósághoz fordulhat.
Az M0-ás egy szakaszát támadó zöld szervezet vezetője szerint az autópálya-építőket terheli minden felelősség, ha a jövő heti bírósági döntés miatt elúszik 70 milliárd forintos uniós támogatás és ezzel a keleti szektor építése is.
Gellért Miklós szerint a beruházó nem vette figyelembe a lakossági érdekeket, és nem a jogszabályoknak megfelelően járt el.
Ezért állt le a Déli pályaudvar