Pethő János, a BKV Rt. forgalmi előadója az InfoRádióban elmondta, hogy az első budapesti busz 1915-ben indult útjára, természetesen, 1-es jelzéssel a mai Andrássy úton.
Az ezt követő buszok abban a sorrendben kapták a számjelzésüket, ahogy forgalomba álltak. A mai buszok közül az 5-ös jár nagyjából hasonló útvonalon, mint régen.
Az első trolibusz 1933-ban állt munkába Óbudán. A járat a Vörösvári út-Bécsi út sarkától az óbudai temetőig járt egy rövid szakaszon.
Pethő János szerint sokan nem tudják, hogy az 1949-ben induló 70-es troli azért kapta ezt a számjelzést, mert az akkori politikai vezetés így akart kedveskedni a 70. születésnapját ünneplő Sztálinnak.
A „hajbókolás” a Szovjetunió előtt ezzel nem ért véget, ugyanis 1950-ben, az Árpád híd átadásán a 33-as jelű, vadonatúj villamos haladt át először a hídon, amely számozásával arra emlékeztetett, hogy abban évben volt az 1917-es szocialista forradalom 33. évfordulója.
Hogy a számmisztika teljes legyen, a villamos pályaszáma (ez a villamosok rendszáma) 1879 volt. Ebben az évben született Sztálin.
Pethő János hozzátette, hogy a buszok és a villamosok számozása között semmilyen kapcsolat sincs, ugyanis egykor önálló cégek működtették a különböző járműveket.
Ezért állt le a Déli pályaudvar