Hollósy András szerint elképzelhető, hogy néhányan túlélték a balesetet, de megfagytak, mire a segítség megérkezett. A 30 kilométerre lévő Kassáról egy óra múlva, a magyar mentők pedig csak a bejelentés után két órával értek a helyszínre.
A Miskolctól 70 kilométerre fekvő területet csak nehezen lehetett megközelíteni az időjárás miatt; a katasztrófa éjszakáján mínusz 14 fok volt. A jégpáncéllal borított Borsó-hegyre csak terepjáróval lehetet feljutni, egy nyomvonalon.
Bár a közelben van egy tisztás, az túl meredek ahhoz, hogy egy helikopter leszálljon ott.
Más véleményen van Lévai Csaba, Hejce volt polgármestere, aki a baleset éjszakáján terepjárójával vitte fel a hegyre az első magyar mentősöket.
Véleménye szerint a gép becsapódása után Martin Farkas kivételével mindenki meghalt.
Lévai Csaba az InfoRádióban elmondta: látta azoknak az embereknek a holttestét, akik nem égtek bent a gépben.
Az áldozatok sérülései olyan súlyosak voltak, hogy biztosan nem a nagy hideg miatt haltak meg - tette hozzá.
Ezért állt le a Déli pályaudvar