Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Politikai vita a villamosbalesetről

A Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke a reggeli villamosbalesetre utalva azt mondta, hogy a vágányok rossz állapota és a régi járművek miatt ilyen eset bármely nap történhet Budapesten. Az ügyben illetékes főpolgármester-helyettes közölte: a BKV Rt. megfelel a forgalombiztonsági követelményeknek.

Szálka Miklós fideszes politikus szerint a Kálvin téri balesetet az okozta, hogy a villamosvágány – csakúgy, mint a főváros sok pontján – balesetveszélyes. Hozzátette: a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Rt. csak a fejlesztésekre kapott pénzt a fővárostól, üzemeltetésre nem.

A cég emiatt a lehető legkisebb ráfordítással próbálja meg működtetni a városi közlekedést – mondta a politikus az InfoRádióban. Szálka Miklós utalt arra is, hogy az UV-típusú villamosok a legöregebbek a BKV járműparkjában, ráadásul pótkocsijuk roncsolja a vágányt.

Vajda Pál főpolgármester-helyettes az InfoRádióban azt mondta, hogy szerinte a BKV maximálisan megfelel a forgalombiztonsági követelményeknek.

A főváros folyamatosan újítja fel a vágányokat és selejtezi ki az elöregedett villamosokat. Az UV-villamosok jövő áprilisban kapják meg a „végső döfést”, amikor a Nagykörúton üzembe állnak az új járművek – mondta.

A 47-es villamos Kálvin téri balesetében egy ember könnyebben megsérült. A baleset akkor történt, amikor a Szabadság híd felé tartó 47-es villamos kisiklott és nekiütközött a szemből jövő szerelvénynek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×