Angliában 18 éves korig kötelező iskolába járni a gyerekeknek, és a tanulást az elemiben már 5 évesen elkezdhetik. Az önkormányzatok vagy az állam által fenntartott iskolákban nincs tandíj. Ezekben tanul a gyerekek 93 százaléka. Hét százalék független iskolákba iratkozik, ahol a színvonal magasabb.
A bevándorlás nagy terhet ró az állami iskolákra, egyre több az olyan gyerek, immár a tanulók egy ötöde, akinek csak második nyelve az angol, és otthon más nyelven beszél. A magyar kitelepedő vagy vendégmunkás gyermekének tudnia kell valamennyire angolul, hogy tanulhasson; magyar szervezetek által fenntartott, nem mindig teljesen ingyenes vasárnapi iskolák segítenek ebben. A diákokat előmenetelük szerint csoportokba osztják, igyekezni kell, hogy a hiányos nyelvtudás miatt ne ragadjon a gyerek a gyengébbek csoportjában.
Míg az állami iskolák központi tanrend alapján tanítanak, a független tanintézeteknél az igazgatóság határozza meg a tananyagot, a méregdrága úgynevezett public school magánjellegű középiskolákban pedig még az sem kívánalom, hogy a tanár pedagógus oklevéllel rendelkezzék. A lényeg a minőség, és a felkészítés a felsőbb társadalmi osztályokba való beilleszkedésre. Járnak ide külföldi oligarcha-gyerekek is. A független iskolák tandíjat szabnak, de elég sok ösztöndíjat nyújtanak, egyházi iskolákba szintén be kerülhet a gyerek, ha vallásos és tehetséges.
A csúcs az 1440-ben alapított Etoni public school, amely forintra átszámítva több milliós évenkénti tandíjköltséget jelent, a legelőkelőbb és leggazdagabb családok mégis már születésük után regisztráltatják a fiú gyermeküket, hogy az tíz évesen bejusson az 1500 etoni diák közé. De még ott is van ösztöndíj, például zeneileg tehetségeseknek, vagy néhány szerényebb származású, intelligens fiúnak.
A bevándorló maga választhat a gyermekének iskolát. Az állami iskolában nem a lexikális tudás elsajátítása a fontos, igyekeznek kevés stresszt okozni a gyereknek. De a tanítás módja eltér a magyar iskolákétól. Földrajzban például az ember és a környezet együttélését elemzik, ahelyett, hogy a világ országait ismertetnék meg. Történelemből kiragadnak egy korszakot, egész évben arról van szó, s irodalom órán is egy-egy mű elemzése folyik, a világirodalomról csak iskolán kívül szerezhet ismereteket a fiatal.
Nagy segítség az angliai magyar letelepedők számára a mintegy tucatnyi magyar vasárnapi iskola, de nem mindenhol van, egyesek számára csak hosszú utazással elérhető. Nem ritka eset, hogy egy-egy magyar család hazatelepül, mert a gyerek eléri az iskolás kort, és a szülők a hazai iskolarendszer tananyagát és nyelvi adottságait preferálják.