Sürgősen Londonból New Yorkba kell utaznia és nincs rá 8 órája? Hamarosan gyorsabban is odaérhet - feltéve, ha ki tudja fizetni a 6000 eurós jegyet.
Egy bostoni cég fejleszti a Spike Aerospace S 512-fantázianevű és a tervrajzokon igencsak futurisztikusan kinéző szupergyors magángépet.
A légijármű leginkább a hidegháborúból ismert egyik cirkálórakétára hasonlít, rövid, rombusz alakú szárnyaival. Maximum 18 utas és a személyzet utazhat majd rajta és a tervezők szerint 3-4 óra alatt megjárja a London-New York utat, a mostani 8-10 órával szemben.
Szakírók szerint így már Új-Zéland és Ausztrália is közelebb kerül - bár egy kisebb autó árát kell majd letenni azért a luxusért, hogy viszonylag hamar odaérhessen az ember.
A menetidőt ugyanakkor hosszabbá teheti az amerikai Szövetségi Légügyi Ügynökség szabályozása, amely tiltja az amerikai szárazföld feletti szuperszonikus repülést. Emellett egy-egy gép 80 millió dollárba kerül majd. A Spike Aerospace mégis úgy gondolja, hogy megéri és az mondja, hogy első ilyen gépe 2018-ban szállhat fel.
Nemcsak a Spike kacérkodik a hangsebességnél gyorsabb polgári repüléssel. A nevadai Aerion Corporation is terveket nyújtott be egy olyan magángépről, amely a hangsebesség másfélszeresével repülhetne - ezt a gépet az évtized végére építenék meg.
Még nagyra-törőbb a HyperMach Aerospace nevű vállalat, amely azt mondja: 4 Mach-hal, tehát a hang sebességnél 4-szer gyorsabban szálló repülőgépet akar létrehozni. Azaz azt állítja: a Concorde-nál kétszer gyorsabban repülő géppel lehet majd közlekedni.
Egy ilyen géppel már 1 óra alatt megtehető lenne a London-New York útvonal.
Ez most csak merész tervnek tűnik, de a Virgin Galactic cég már az idén el akarja indítani első, kereskedelmi alapú űrutazásait - az egyenként 250 ezer dollár fizető utasokat a világűr és a földi atmoszféra határára vinnék fel a többször felhasználható, SpaceShipTwo járművel. Most janárban harmadszor is sikeresen tesztelték az SS2-t.
Sok a panasz az Aldi dupla kasszás megoldására