Az autók károsanyag kibocsátásának mérését a nyolcvanas évek közepén tették kötelezővé Franciaországban, és azt sokáig az autószerelő műhelyek végezték - természetesen csak azok, amelyek beszerezték a szükséges berendezést. Az eljárásért a cégek minimális összeget, mintegy hat eurónak megfelelő francia frankot, mai árfolyamon nagyjából 1600 forintot számoltak fel.
Az ellenőrzést követően a szerelőműhely által kiállított igazolást a gépkocsi tulajdonosoknak a forgalmi engedély mellett kellett őrizniük, és rendőrségi igazoltatás esetén fel kellett tudniuk mutatni.
Az egységesülő európai uniós gyakorlathoz való alkalmazkodás 1991-ben változtatott ezen az eljáráson, és azóta a károsanyag kibocsátás ellenőrzése a műszaki felülvizsgálat részévé vált.
A kizárólag az állami akkreditációval rendelkező cégek által végezhető kontroll árán, amely személygépkocsik esetén jelenleg 50 és 60 euró, azaz 14 és 16 ezer forint között alakul, mindez nem változtatott, mondta az InfoRádiónak a műszaki vizsgára szakosodott Autosur vállalat egyik munkatársa.
Kivételt kizárólag a haszonjárművek képeznek, melyeket kétévente külön környezetvédelmi ellenőrzésre kell vinni, és amelyért a tulajdonosoknak jelenleg 25 eurót, közel 7000 forintot kell fizetniük.
Valami nincs rendben Vlagyimir Putyinnal - szúrta ki a német sajtó