A TikTok a kezdetekben a rövidvideós formátumáról lett ismert, eleinte ugyanis legfeljebb 15 másodperces tartalmakat lehetett megosztani a platformon. Ezt a hirtelen népszerűvé vált vertikális (álló) videós formátumot aztán a konkurensek is igyekeztek lemásolni, így született meg a Facebook/Instagram Reels és a YouTube Shorts is, felemás sikerrel.
Mindeközben azonban a TikToknál sem ültek a babérjaikon, és fokozatosan engedtek az időlimiten, ami jelenleg 3 perc, noha teszteltek már például 10 perceset is korábban.
Innen azonban most egy nagy ugrás következhet a 60 perccel, melynek tesztelését a TikTok is megerősítette a TechCrunch portálnak – számolt be a hvg.hu. Egyelőre csak néhány piacon, kevés felhasználóval tesztelik az újítást, ami túlmutat egy egyszerű változtatáson.
Ezzel ugyanis nyíltan a YouTube terepére tenné be a lábát a platform: hosszabb, kifejtősebb videókat lehetne posztolni. Lehet, hogy ennek hatására néhány youtube-os tartalomgyártót is sikerülne átcsábítani a TikTok felületére.
Egyelőre azonban csak egy tesztről van szó, így jelen állás szerint nem tudni, élesedik-e valaha minden felhasználónál az egyórás limit.