eur:
414.77
usd:
400.4
bux:
78665.14
2024. december 20. péntek Teofil
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Elektromos autókban köszönhetnek vissza magyar műegyetemisták fejlesztései

A Robert Bosch Kft. olyan járműipari tesztlaborral segíti a fiatalok kutatás-fejlesztési munkáját, amely évente száznál is több mérnök(jelölt)nek ad feladatot, cserébe ők tapasztalatot és nevet is szereznek közben.

Elektromos hajtásláncok kutatás-fejlesztéséért egy új, innovatív járműtechnológiai kompetenciaközpontot adtak át Budapesten a Műegyetem és a Robert Bosch Kft. együttműködésével.

"A járműipari tesztlabor célja az elektromos hajtásláncok új generációjához kapcsolódó kutatás-fejlesztés, feladata a működés modellezése, a végeredmény az lesz, hogy az elektromos járművek működését még jobban tudjuk optimalizálni" – mondta az InfoRádióban Kemler András, a budapesti Robert Bosch Kft. műszaki területekért és a telephelyműködéséért felelős ügyvezető igazgatója.

Az együttműködésben közösen építettek fel egy olyan teret, amelyben egy komoly labor segíti az elektromos hajtásrendszer részegységeinek tesztjét, ugyanakkor rendszerként, autóba építve is tudják tesztelni a hajtásláncokat.

"Ez kiegészül egy olyan kollaborációs, illetve oktatótérrel, amelyben kutatócsapatok tudnak együttműködni. Ebbe mi bevisszük a tudásunkat, ahogy ez a labor és az iroda kialakításakor is történt" – ecsetelte Kemler András.

A vállalat emellett szakembereket is "bevisz" a rendszerbe,

akik együtt dolgoznak kutatócsapatokban a műegyetemistákkal, így "tantárgyakat is lehet optimalizálni". Kerülnek a rendszerbe továbbá ipari feladatok és mentorok is, akik segítenek a hallgatóknak feladatok megoldásában.

Az együttműködésbe évente 60-80 hallgató kapcsolódhat be valamilyen egyetemi kutatócsapat részeként egy-egy feladatba, emellett 50-60 oktató, illetve aktív, már kutató ember is részt tud venni a tevékenységekben.

"A remény az, hogy az itteni munka a gyakorlatban is hasznosulni fog, ugyanis az autóiparban azért úgy számolunk, hogy azok a kutatások, amelyeket most elkezdünk, 3-4-5 év múlva beérnek. A technológiák ennyi idő múlva lehetnek az utcákon az autókban" – tette világossá Kemler András.

Az európai autóipar dilemmáiról hallhat bővebben az alábbi Aréna-interjúban:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor az EU-elnökséget értékelő brüsszeli tájékoztatón: nincs egyetértés a háború ügyében

Orbán Viktor az EU-elnökséget értékelő brüsszeli tájékoztatón: nincs egyetértés a háború ügyében

Az ukrajnai háborút illetően az Európai Unión belül nincs konszenzus, ezért mindent, amit a háború ügyében lehetett, azt nem a soros magyar elnökség nevében, hanem attól függetlenül, a kétoldalú diplomácia keretén belül kellett megtenni - mondta Orbán Viktor miniszterelnök az EU-csúcsot követő sajtótájékoztatón csütörtökön Brüsszelben.

Kaiser Ferenc: Nehéz lenne a békefenntartás Ukrajnában

Még a tűzszünet is távolinak tűnik az orosz-ukrán fronton, de már egyeztetések kezdődtek egy békefenntartó erő felállításáról. A legnagyobb problémát az jelentheti, hogy a harcoló felek nem minden nemzet katonáit fogadnák el – mondta az InfoRádióban Kaiser Ferenc, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.20. péntek, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Most jön a nagy fordulat Magyarországon?

Most jön a nagy fordulat Magyarországon?

Az elmúlt két évben a gazdasági növekedés jelentősen elmaradt a kormányzati és a piaci várakozásoktól is, azonban a következő negyedévekben pozitív fordulatot várunk. A növekedés hajtóereje a belső felhasználás, különösen a fogyasztás lehet, míg a beruházások stabilizálódhatnak. A külső kereslet továbbra is gyenge lehet, de számos egyedi faktor miatt 2025 második felére az éves növekedési adatok akár a 4%-ot is elérhetik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×