Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Elektromos autókban köszönhetnek vissza magyar műegyetemisták fejlesztései

A Robert Bosch Kft. olyan járműipari tesztlaborral segíti a fiatalok kutatás-fejlesztési munkáját, amely évente száznál is több mérnök(jelölt)nek ad feladatot, cserébe ők tapasztalatot és nevet is szereznek közben.

Elektromos hajtásláncok kutatás-fejlesztéséért egy új, innovatív járműtechnológiai kompetenciaközpontot adtak át Budapesten a Műegyetem és a Robert Bosch Kft. együttműködésével.

"A járműipari tesztlabor célja az elektromos hajtásláncok új generációjához kapcsolódó kutatás-fejlesztés, feladata a működés modellezése, a végeredmény az lesz, hogy az elektromos járművek működését még jobban tudjuk optimalizálni" – mondta az InfoRádióban Kemler András, a budapesti Robert Bosch Kft. műszaki területekért és a telephelyműködéséért felelős ügyvezető igazgatója.

Az együttműködésben közösen építettek fel egy olyan teret, amelyben egy komoly labor segíti az elektromos hajtásrendszer részegységeinek tesztjét, ugyanakkor rendszerként, autóba építve is tudják tesztelni a hajtásláncokat.

"Ez kiegészül egy olyan kollaborációs, illetve oktatótérrel, amelyben kutatócsapatok tudnak együttműködni. Ebbe mi bevisszük a tudásunkat, ahogy ez a labor és az iroda kialakításakor is történt" – ecsetelte Kemler András.

A vállalat emellett szakembereket is "bevisz" a rendszerbe,

akik együtt dolgoznak kutatócsapatokban a műegyetemistákkal, így "tantárgyakat is lehet optimalizálni". Kerülnek a rendszerbe továbbá ipari feladatok és mentorok is, akik segítenek a hallgatóknak feladatok megoldásában.

Az együttműködésbe évente 60-80 hallgató kapcsolódhat be valamilyen egyetemi kutatócsapat részeként egy-egy feladatba, emellett 50-60 oktató, illetve aktív, már kutató ember is részt tud venni a tevékenységekben.

"A remény az, hogy az itteni munka a gyakorlatban is hasznosulni fog, ugyanis az autóiparban azért úgy számolunk, hogy azok a kutatások, amelyeket most elkezdünk, 3-4-5 év múlva beérnek. A technológiák ennyi idő múlva lehetnek az utcákon az autókban" – tette világossá Kemler András.

Az európai autóipar dilemmáiról hallhat bővebben az alábbi Aréna-interjúban:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×