Infostart.hu
eur:
382.08
usd:
327.83
bux:
109074.19
2025. december 5. péntek Vilma
Izmir, Turkey - June 11, 2012: Close up to Google  website through a magnifying glass on the laptop. Google is the most popular search engine in the world.
Nyitókép: brightstars/Getty Images

Drasztikus lépésről döntött a Google

A techcég bejelentette, hogy korlátozni fogja a felhasználók nyomon követését az androidos rendszereken.

A Google azt ígéri, hogy hamarosan teljesen megszünteti a hirdetési személyazonosítókat (Advertising ID), és egy olyan alternatívával helyettesíti, amely egyszerre védi a felhasználók személyes adatait és a hirdetői érdekeket – írja a Portfolio.

Az Apple tavaly szigorított az adatvédelmi intézkedésein, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy letilthassák az eszközeiken a hirdetők általi követést. A döntés megrázta a 400 milliárd dolláros digitális hirdetési piacot, a Meta például arról jelentett, hogy mindez 10 milliárd dollár bevételkiesést eredményezett a számára.

Az Apple és a Google is ezekkel az intézkedésekkel kíván reagálni a felhasználóit érintő adatbiztonsági kockázatokra. Csakhogy, amíg az Apple a bevételeinek egy jelentős részét eszközeladásból szerzi, a Google sokkal jobban függ a hirdetési piactól. Éppen ezért az ő intézkedései nem is olyan szigorúak, de mégis alapjaiban változtatják meg a hirdetői tevékenységet az eszközeiken.

A Google olyan megoldást szeretne kifejleszteni, amely feleslgessé teszi az eszközszintű nyomon köetést. A cég 2019-ben hozta létre a Privacy Sandboxot, amely webes felhasználók aggregált adatait juttatja el a hirdetőknek, ahelyett, hogy egyéni szintű betekintést nyújtana a felhasználói tevékenységbe. A rendszert a következő hónapokban az androidos készülékekre is kiterjeszti a Google.

A Google ígéretet tett arra, hogy nem fogja előnyben részesíteni saját hirdetési termékeit és a webhelyeit, a terveit pedig előre megosztotta az összes alkalmazásfejlesztővel. A Google Play Áruházban található alkalmazások több mint 90 százaléka ingyenes, és a hirdetésekből származó bevételekből tartják fent magukat.

Címlapról ajánljuk
Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint még egy erős karácsonyi roham sem fogja egyenesbe hozni a kiskereskedelmi forgalom éves alakulását. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára szerint az árrésstopnak nincs jelentős hatása az élelmiszer-kereskedelem növekedésére, miközben az intézkedés jelentős károkat okoz az üzletláncoknak.

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×