A Norvég Autóipari Szövetség idén második alkalommal tartott elektromosautó-tesztet, amelynek során most nyári körülmények között tettek próbára vadonatúj elektromos autókat. A teszt célja az volt, hogy ne csak a járművek tényleges hatótávolságát állapítsák meg, hanem azt is, hogy mennyire pontos a hivatalos WLTP-hatótávadatuk.
Minden autó ugyanazon az úton haladt ugyanazon a napon, hasonló vezetési stílusú és klímaberendezési beállításokkal. Az útvonal városi vezetésből, országutakból és 110 km/óráig terjedő nagyobb sebességű szakaszokból állt. Minden autónak legalább egy hegyi hágón kellett átkelnie, de a leghosszabb hatótávolságú autók két további hegyi hágón is átjutottak – írja a hvg.hu.
A tesztben részt vevő autók:
- Ford Mustang Mach-E (nagy hatótávolságú összkerékhajtású és a nagy hatótávolságú hátsókerék-hajtással)
- Tesla Model 3 (normál hatótávolságú és hosszú hatótávolságú)
- Volkswagen ID.3 Pro S, az ID.4
- Skoda Enyaq
- Polestar 2
- Audi e-tron GT
- Hyundai Ioniq 5 és Kona
- Xpeng G3
- BMW iX3
- Mercedes-Benz EQA
- Volvo XC40 Recharge
- Citroen e-C4
- Opel Mokka-E
- Fiat 500e
- Honda e
- Mazda MX-30
A hivatalos hatótávját a BMW iX3 múlta felül a legjobban, amellyel 556,2 kilométert tudtak megtenni mielőtt megállt, ez 20 százalékkal több, mint a WLTP szerinti hatótávja. Az adatok szerint 21 autóból 18 többet tudott megtenni, mint a hivatalos hatótávja, csak a Polestar 2, a Citroen e-C4 és az Xpeng G3 nem, ők 3, 5, illetve 12 kilométerrel mentek kevesebbet, mint az adatlapjuk szerinti érték.
Teljes mentettávra a Tesla Model 3 Long Range jutott a legtovább, 654,9 kilométert teljesített. A Ford Mustang Mach-E Long Range RWD verzió 617,9 kilométerrel lett a második.
A részletek az alábbi grafikonon, ahol a különböző mérések alapján látható a tesztelt autók rangsora.