Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Facebook/ESA - European Space Agency

Űrhajósokat keres az Európai Űrügynökség

Tizenegy év után először.

Új űrhajósokat toboroz az Európai Űrügynökség (ESA). A jelentkezési idő március 31-én kezdődik, a hatlépcsős kiválasztási folyamat 2022 októberében ér véget - közölte a szervezet.

"Hogy minden eddiginél távolabbra jussunk, saját horizontunkat is olyannyira ki kell szélesítenünk, mint még soha. Ez a kiválasztási folyamat ennek az első lépése" - mondta Jan Wörner, az ESA főigazgatója.

Az ESA kiemelten bátorítja a nőket a jelentkezésre. A sokszínűség az ESA-nál azonban nemcsak a származásra, a korra, a háttérre vagy a nemre vonatkozik, hanem akár a testi fogyatékossággal élőkre is - mondta David Parker, az ESA asztronautákkal és robotokkal végzett kutatásokért felelős igazgatója.

Ehhez kapcsolódóan hamarosan speciális projektet indítanak, amelynek részleteiről később közölnek információkat.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×