Ahogy arról az Infostart is beszámolt, pályafutása első Forma–1-es futamgyőzelmét szerezte meg Lando Norris a Miami Nagydíjon. A brit pilóta egészen a múlt hét végi versenyig tizenötször volt dobogós az F1-ben győzelem nélkül, ami rekord a száguldó cirkusz történetében. Lando Norris sikere a McLaren első futamgyőzelme volt a 2021 szeptemberében rendezett Olasz Nagydíj óta. A második helyen a háromszoros világbajnok Max Verstappen végzett, míg a harmadik Charles Leclerc lett Miamiban. Az összetettben Verstappen 136 ponttal áll az élen, Sergio Pérez 103 ponttal a második, Leclerc 98 ponttal a harmadik helyről várja a folytatást.
Vámosi Péter az InfoRádióban tréfálkozva megjegyezte: véget ért egy korszak, okafogyottá vált a „Lando no wins” (Lando nem nyer) mémáradat. Komolyra fordítva a szót, azt mondta a Motorsport Online főszerkesztője, hogy ilyenkor mindig „hatalmas kő esik le a pilóták szívéről”, és a továbbiakban általában felszabadultabban szoktak versenyezni. Hozzátette: „ha tud vele menni” a McLaren, akkor a szezon további részében „megkergethetik” a Ferrarit, főleg ha Norris csapattársa, Oscar Piastri is összeszedi magát.
A konstruktőrök vb-pontversenyében jelenleg 63 pont a hátránya a harmadik helyet elfoglaló McLarennek a második Ferrarival szemben, tehát van bőven mit ledolgoznia a brit istállónak. A szakíró szerint tény, hogy Miamiban Lando Norris versenyre tudott kelni a Red Bull-lal és Max Verstappennel, de ez vélhetően „nem lesz mindig így” az idény további futamain. „Ugyanakkor szép fejlődéstörténet a McLarené, szó se róla” – fűzte hozzá Vámosi Péter.
A McLaren már tavaly is jól fejlesztette autóit, és eddig idén is remek munkát végzett a mérnöki csapatuk, miközben természetesen a riválisok sem tétlenkednek. Úgy tűnik, hogy mostanra
a Red Bull, Ferrari, McLaren trió elhúzott a többiektől,
és sokan reménykednek benne, hogy az előző évekkel ellentétben a 2024-es szezonban nagyobb csaták lesznek az élmezőnyben. Vámosi Péter úgy gondolja, akár már a következő, imolai versenyhétvégén (május 17–19.) tisztulhat a kép, hogy valóban kiegyensúlyozottabb küzdelmek várhatók-e a nagycsapatok között, vagy tovább folytatja szárnyalását a Red Bull.
A Ferrari nagyon fogadkozik, és a maranellóiak azt ígérik, hogy az Emilia-romagnai Nagydíjon az év legnagyobb fejlesztési csomagját fogják bemutatni. A szakértő szerint ha ez valóban így lesz, a Ferrari is „utánaeredhet” a Red Bullnak, ugyanakkor a McLaren sem állt le a fejlesztésekkel, így
az olasz istállónak nemcsak előre, hanem hátra is kell tekintgetnie.
Hozzátette: a top háromban tartósan ez a három csapat maradhat, a többiek egy kicsit lemaradtak. Mint fogalmazott, a Mercedes idén sem tud versenyképes lenni, nem váltak be a tervezők koncepciói, az Aston Martin pedig „nem talált magára annyira, mint az előző szezon elején”, amikor volt egy kisebb sikersorozata Fernando Alonsónak.
Max Verstappennek nem kedvezett, amikor a verseny közepén egy baleset miatt bejött a biztonsági autó a Miami Nagydíjon, hiszen így az ötödik helyről rajtoló, de akkor épp az élen álló Norris rögtön a boxba hajtott kerékcserére, és ennek köszönhetően a 30. körben az első helyen tért vissza a pályára. Ugyanakkor Vámosi Péter a versenytempó alapján arra a következtetésre jutott, hogy „akár a biztonsági autós fázis nélkül is komoly harc bontakozhatott volna ki Max Verstappen és Lando Norris között”, ami megint csak jó bizonyíték arra, mennyit fejlődött az utóbbi időben a brit versenyző.
A csapattárs jelenti a legnagyobb veszélyt a címvédőre?
Ezzel együtt a szakíró úgy véli, a címvédőnek inkább a csapattársától, Sergio Péreztől kell tartania, ugyanis Miamiban „fél méteren sem múlt, hogy a mexikói pilóta rögtön a rajtot követően ne torpedózza meg őt már az első kanyarban”. A Foma–1 történetében számtalanszor előfordult már, hogy a csapattársak nem mindig értették meg jól egymást bizonyos szituációkban, erre a Miami Nagydíjon is láthattunk egy példát a Red Bull esetében.
Vámosi Péter elmondta: ebben az éles helyzetben is jól látszott, hogy Sergio Pérez igenis odateszi magát, ha kell, míg más versenyzőknél sokszor azt lehet érezni, hogy talán már túlzottan is tisztelik Max Verstappent. Ugyanakkor hozzátette: Pérezen nagy a nyomás, hogy közelítse meg vagy szorongassa meg a holland világbajnokot, amit nem kezel mindig jól, és elég sokat hibázik. Ilyenkor pedig bárki a kárát láthatja egy-egy rossz döntésnek, ami a szakíró szerint „most már ,megesik Lewis Hamiltonnal is, csak vele nem a mezőny élén, hanem inkább a közepe vagy a vége felé”.