eur:
410.9
usd:
392.2
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 10: Zhou Guanyu of China driving the (24) Alfa Romeo F1 C42 Ferrari during Day One of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 10, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Nyitókép: Lars Baron/Getty Images

A legtöbb F1-istállót jelen pillanatban ki lehetne zárni

A Forma–1-es mezőny csütörtöktől a szezonnyitó első futam helyszínén, Bahreinben tesztel. A csapatokra még sok megoldandó feladat várhat – jelezte Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

Mindenkinek terítenie kell a kártyáit – fogalmazott Vámosi Péter hozzátéve, hogy a nagy csapatok valószínűleg – „megy is a fogadkozás” – most teszik majd fel azokat a végső, „vicces” aero megoldásokat, amikkel már a versenykörülmények között számolnak.

Szerinte a legizgalmasabb kérdéskör az úgynevezett „delfinezés” kiküszöbölése lesz. Ezt az – egyébként nem új keletű – problémát a talajhatás okozza az új koncepció szerint épült versenyautóknál, miszerint egy bizonyos sebesség elérésekor a padlólemez alatti rendkívüli szívóhatás miatt azok orra hullámszerűen fel-le kezd pattogni.

A Ferrari pilótája, Carlos Sainz a delfinezéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: olyan érzés, mint amikor a repülő turbulenciába kerül, és remegni kezd az egész jármű – idézte fel a Racingline.hu főszerkesztője, aki szerint tehát vannak még komoly megoldandó házi feladatok.

A F1-es szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy a jelenlegi szabályozásnak csupán két istálló felel meg, ráadásul egyikük csak „cipős kanállal”. A 795 kilogrammos súlyhatár ugyanis

  • egyedül az Alfa Romeo autóinál stimmel,
  • a McLaren gépei pedig ennek a határán billegnek.

Az összes többi csapatot papíron jelen pillanatban ki lehetne zárni, miután nagy átlagban 5 kilót kellene még lefaragniuk. Vámosi Péter szerint elképzelhető, hogy a „sok lúd disznót győz” elven, hiába volt két istálló, akik nagyon rendesen megfeleltek a szabálynak, módosítást fognak eszközölni, ami szakmailag nézve rossz szájízt adna az idénynek. „Én ezt nem gondolnám jó üzenetnek a magam részéről” – fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×