eur:
393.1
usd:
367.13
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
Az összetettben élen álló Valter Attila, a Groupama-FDJ csapat versenyzője a 104. Giro dItalia olasz országúti kerékpáros körverseny hetedik, Notaresco és Termoli közötti 181 kilométeres szakasza előtt Notarescóban 2021. május 14-én.
Nyitókép: MTI/EPA-ANSA/Luca Zennaro

Valter Attila ott lesz a Budapestről induló Girón

Csapata jelentette be, hogy indulhat a Magyarországról rajtoló Giro d'Italia olasz országúti kerékpáros körverseny idei mezőnyében.

A magyar versenyző csapata, a francia Groupama-FDJ közösségi oldalán azt írta, hogy Valter Attila és Arnaud Démare is ott lesz a budapesti Grande Partenzán.

Valter tavaly három szakaszon át viselhette a legendás rózsaszín trikót, az összetett éllovasának járó megkülönböztető mezt.

A május 6-án startoló háromhetes viadallal kapcsolatban a magyar kerekes korábban azt mondta, a nyitószakaszt záró visegrádi emelkedő a kedvenc edzőhelyszíne, és minden nap úgy kel fel, hogy a nyitóetapot megnyerve újra felölthesse a Maglia Rosát.

Az idei Girón hét sík, hat hegyi szakasz, továbbá két időfutam lesz, a maradék hat résztáv pedig dombos, ami a hosszú szökéseknek kedvezhet.

A három magyarországi etap útvonalát november elején jelentették be hivatalosan: a Budapest-Visegrád és a Kaposvár-Balatonfüred távok között rendezik a budapesti időfutamot. A viadal május 29-én, Veronában ér véget.

Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb 2018-ban, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.

A 2022-es Giro d'Italia magyarországi szakaszai

1. szakasz, május 6., péntek: Budapest-Visegrád, 195 km

2. szakasz, május 7., szombat: Budapest, 9,2 km, időfutam

3. szakasz, május 8., vasárnap: Kaposvár-Balatonfüred, 201 km

Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×