A KPMG kimutatása szerint a spanyol bajnok Real Madrid labdarúgóklubjának volt a legnagyobb a bevétele az európai egyesületek közül a koronavírus-járvány által sújtott 2019–2020-as szezonban. A madridiak bevétele nyolc százalékkal csökkent a vizsgált időszakban, még így is 681,2 millió euróval a ranglista élén zártak. A járvány okozta veszteségek rangsorában a PSG áll az élen, amely 125,8 millió euró bevételtől esett el a járvány miatt.
Dénes Ferenc sportközgazdász szerint talán furcsán hangzik, de
nem is annyira drasztikusak a visszaesések, mint amire lehetne számítani.
Kiemelte: a szórakoztatóiparról van szó, ahol a fizikai jelenlét fontos dolog. Ha a járvány miatt zártkapusak a meccsek és nincs néző, akkor nincs jegybevétel és az ehhez kapcsolódó kereskedelmi bevételek, így a fogyasztás vagy az ajándéktárgyak vásárlása is elmarad. Megemlítette, hogy a lista élén végző Real Madridnak a mérkőzésnapi bevételi 35 százalékkal estek vissza.
A Liverpool kisebb bevétellel zárt, 557 millió euróval, de a meccsnapi bevételei is kisebb mértékben, 13 százalékkal csökkentek. A szakértő szerint érdekes lehet azt megnézni, hogy milyen a márkaerősség és a digitális térben melyik egyesület mennyire erős, mennyire tudta ide átterelni a fogyasztókat, és ez mennyire tompította a kieséseket.
Dénes Ferenc arról is beszélt, hogy ezek a klubok nem számíthatnak állami támogatásokra, saját erőből kell megoldaniuk a helyzetet. Úgy látja, hogy
nincs már egységes európai futballmodell.
„Azt mutatják a számok, hogy az európai labdarúgás forrong, nincs tiszta modellje – fejtette ki. –Megerősödött az a gondolat, ami a válság mélyén felvetődött, hogy át kellene szervezni az európai futball szervezeti rendszerét, és sokkal inkább központosított rendszerben kellene gondolkodni, nem pedig nemzeti piacokban. Ez az ötlet újra terítéken van, és felgyorsítja azokat a folyamatokat, amelyekben európai szinten kellene gondolkodni, akár a szórakoztatóiparban, akár a válságkezelésben.”