Tizenhat promóter - szinte az összes - összeállt annak érdekében, hogy az érdekeiket érvényesítsék; a Liberty Media regnálása óta nem volt nagyon ilyen - mondta el az InfoRádiónak Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Mint elmondta, a promóterek fizetik be a legtöbb pénzt a Formula-1 kasszájába, ebből kifolyólag gondolják úgy, hogy több beleszólás illeti meg őket.
"Egy építő jellegű tanácskozáson van túl a testület, nem a bírálat a lényeg" - tette egyértelművé.
Elsősorban olyan döntések meghozatalában szeretnének nagyobb befolyást, amelyek a bevételekre, a látogatottságra, a népszerűsítésre vannak hatással.
"A Liberty Media megjelenése óta rengeteg pozitív változás történt, és ez mind a látogatottságban, mind a jegybevételben megmutatkozik. Nem titok,
5-6 pályának lejár a szerződése, velük kapcsolatban alakultak ki olyan félelmek, hogy a helyükre lépő pályákkal kapcsolatban a Liberty Media más üzleti szerkezetet képzel el. Azt gondoljuk, a jól működő pályák nem szenvedhetnek hátrányt amiatt, mert régiek"
- mondta el.
Gyulay Zsolt nem érzi kardinális kérdésnek, hogy bővül vagy nem bővül a versenynaptár, a végtelenségig úgysem lehet bővíteni, az már annál inkább érdekes, hogy az újonnan beszálló pályák milyen feltételekkel érkeznek, illetve hogy az Egyesült Államokban, amerre a Liberty Media kiterjesztené a sorozatot, ott milyen feltételek lesznek.