eur:
410.93
usd:
391.63
bux:
79336.13
2024. december 18. szerda Auguszta
A 35. Balaton-átúszás résztvevői célba érnek Balatonboglárnál 2017. július 9-én. A versenyzők 5,2 kilométeres távot teljesítenek Révfülöp és Balatonboglár között.
Nyitókép: Varga György

Megrendezik szombaton a Balaton-átúszást

Nagyüzem lesz a tónál: átevezést és vitorlásversenyt is rendeznek szombaton.

A szervezők csütörtöki tájékoztatása szerint az Országos Meteorológiai Szolgálat siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján, a Balatoni Vízirendészet parancsnokának egyetértésével született meg a döntés.

A résztvevőknek - akik Révfülöpről, a kikötő melletti labdarúgópályától indulnak és a balatonboglári Platán strandra érkeznek meg - 23 fokos, a déli oldalon hullámzó vízre kell készülniük. A csütörtöki közlemény kitér arra is, hogy minden előnevezés érvényes erre az időpontra is.

Az első rajtolás 7.30-kor várható, de ez módosulhat - korábbra és későbbre is tolódhat - attól függően, hogy, mikorra áll fel véglegesen a vitorlásokból kialakított biztonsági úszófolyosó. Az 5,2 kilométeres távnak 12 óráig lehet nekivágni, az időjárás függvényében azonban ez az időpont is változhat. A célba legkésőbb 16 óráig meg kell érkezni. Kilométerenként úszópálya zárási időpontokat állapítanak meg a szervezők, az egyes pontokhoz legkésőbb ezekig meg kell érkezni. Időtúllépés esetén az adott résztvevő a záróhajóra köteles felszállni. Az úszópálya zárási időpontok a 12 órás rajt zárási időponttal számolva: 2 kilométernél 13.30, 3 kilométernél 14.15, 4 kilométernél 15.00.

A Balaton-átúszás eredeti időpontja június 30. volt, az első halasztás után múlt szombaton rendezték volna a megméretést, de a múlt csütörtöki módosítás nyomán július 14. lett az időpont.

Nagyüzem lesz a tónál

A főszervezők egyeztetésének eredményeként a 36. Lidl Balaton-átúszás mellett szombaton a Balaton-átevezést is megrendezik a Fonyód-Badacsony-Fonyód útvonalon. Szombat-vasárnap pedig a Volvo High Tech Regattát is biztonságosan meg lehet tartani, a vitorlásviadal mezőnye - két pályaverseny után - Alsóörsről Balatonfenyvesre tart a hétvége első napján.

Utóbbi verseny rendezőinek közleménye szerint a három esemény szervezői korábban egyeztetést tartottak, hogy megtalálják a megoldást, és ne kelljen lemondani egyik rendezvényről sem.

"A Lidl Balaton-átúszáson 12 órakor zárják le a rajtot Révfülöpön, így körülbelül egy óra múlva már az utolsó úszó is közel egy kilométer távolságra lesz az északi parttól. A Volvo High Tech Regatta Alsóörs Marina és Fenyves Yacht Club közötti túrafutamának rajtidőpontját az adott szélviszonyokhoz kalkulált hajósebességek függvényében határozzák meg úgy, hogy a mezőny leghamarabb 14 óra körül érjen Révfülöphöz. Ekkorra már az úszók elhaladását követően, szinte teljes biztonsággal több mint egy kilométer hosszan felszabadítható az északi part előtti terület a hajózási zárlat alól" - áll a vitorlásverseny szervezőinek közleményében, amely kitér rá, hogy a Balaton-átevezés esetében is hasonló megoldást dolgoztak ki korábban. Itt a résztvevők Fonyódról rajtolva mintegy 4,5 kilométert eveznek az északi part felé, majd egy fordítóbóját kerülve visszatérnek a déli partra. A fordítóbója mellett horgonyoz majd egy biztosító vitorláshajó, ettől északra, Badacsony előtt, a hajózható vízmélység figyelembevételével tűznek ki egy kaput, ezek között haladhat át a vitorlásmezőny, amely azután a balatonfenyvesi befutó felé veszi az irányt.

A mindhárom fél számára elfogadható megoldások kialakításában a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság is részt vett.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.18. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Évtizedek óta stagnál a termelékenység: meglepő módszerrel lendíthetik fel az építőipart

Évtizedek óta stagnál a termelékenység: meglepő módszerrel lendíthetik fel az építőipart

A lassú termelékenység növekedés az építőiparban, különösen Európában és az Egyesült Államokban, jelentős javulási lehetőséget kínál – mondta Jan Mischke, a McKinsey Global Institute partnere a Portfolio-nak adott interjújában. Kiemelte a modernizáció potenciálját a standardizált tervek és tömeggyártás révén, párhuzamot vonva az autóipar és a repülőgépipar fejlődésével. Emellett kitért a prefabrikáció szerepének változására és a digitalizáció, mint például az épületinformáció-modellezés (BIM) forradalmasító ígéretére az építőipari logisztikában. A 3D nyomtatás körüli korábbi hype ellenére Mischke úgy véli, hogy az iparosítás és a moduláris építés kecsegtet inkább nagy mértékű termelékenység-javulással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×