Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.41
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Vettel győzelmével az élre állt

A címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull pilótája nyerte a Formula-1-es autós gyorsasági-világbajnokság idei 16. futamát, a Dél-koreai Nagydíjat és ezzel az élre állt a pontversenyben is.

A német versenyző mögött csapattársa, az ausztrál Mark Webber lett a második, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) pedig a harmadik.

Vettel a második helyről rajtolt a jeongami pályán és ezt követően végig vezetve, magabiztosan nyert. Sikerével hat ponttal előzi meg a korábbi éllovas Alonsót.

A sorozatban kétszeres világbajnok Vettel idei negyedik, pályafutását tekintve pedig a 25. futamgyőzelmét szerezte meg.

A rajt után Vettel megelőzte Webbert, Alonso pedig remek manőverrel a brit Lewis Hamilton (McLaren) elé került.

A japán Kobajasi Kamui (Sauber) összekoccant Jenson Buttonnal (McLaren) és Nico Rosberggel (Mercedes), az ártatlan brit és német versenyző azonnal kiesett, a japán viszont néhány kör erejéig még folytatta a száguldást, aztán ő is búcsúzott.

Vettel kiválóan időzített és nagyon gyors kerékcserékkel végig jó ritmusban hajtott, megérdemelten győzött.

Nagyszerűen szerepelt a másik ferraris pilóta, a brazil Felipe Massa, aki a negyedik helyen végzett.

Dél-koreai Nagydíj (55 kör/1 kör 5,615 km/308,630 km):
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:36:28.651 ó (átlag: 191,939 km/ó)
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 8.231 mp hátrány
3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 13.944
4. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 20.168
5. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 36.739
6. Nico Hülkenberg (német, Force India) 45.301
7. Romain Grosjean (francia, Lotus) 54.812
8. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:09.589 p h.
9. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:11.787
10. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 1:19.692

Leggyorsabb kör: Webber 1:42.037
1. rajtkocka: Webber

A pontversenyek állása a 16. futam után (még négy van hátra):
pilóták:
1. Sebastian Vettel 215 pont
2. Fernando Alonso 209
3. Kimi Räikkönen 167
4. Lewis Hamilton 153
5. Mark Webber 152
6. Jenson Button (brit, McLaren) 131
7. Nico Rosberg (német, Mercedes) 93
8. Romain Grosjean 88
9. Felipe Massa 81
10. Sergio Perez (mexikói, Sauber) 66

csapatok:
1. Red Bull 367 pont
2. Ferrari 290
3. McLaren 284
4. Lotus 255
5. Mercedes 136
6. Sauber 116
7. Force India 89
8. Williams 58
9. Toro Rosso 21

Következik: Indiai Nagydíj, október 28., Újdelhi

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×