Wéber Gábor kiemelte, hogy az idény előtti tesztek alapján a középmezőny domináns csapatának könyvelték el a szakértők a BMW-t, ehhez képest Robert Kubica Bahreinben a McLarent átugorva már-már a Ferrarit támadta.
A barcelonai futamra jönnek az első nagyobb fejlesztések, de mivel mindenki lép előre, az erőviszonyok szezon közben csak fokozatosan rendeződhetnek át. A Ferrari és a McLaren tavaly rendkívül hatékonyan fejlesztett, nagy kérdés, hogy a BMW hosszú távon tudja-e majd tartani a lépést a maranellóiakkal és a wokingiakkal - tette hozzá a szakkommentátor, aki szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy alapvetően mennyire fejleszthető a BMW.
Most azt gondolom, hogy a BMW végig közelebb lesz a két nagy riválisához, mint 2007-ben, de a világbajnoki címért még nem hívhatja ki riválisait - jegyezte meg Wéber Gábor.
A magyar F1Racing magazin főszerkesztője arról is beszélt, hogy a visszaesni látszó McLarent korai lenne leírni.
Lebecsülni a McLarent éppen olyan nagy hiba lenne, mint azt állítani, hogy ezután csak ők nyerik majd a futamokat. Hamiltonék akár már a Spanyol Nagydíjon visszavághatnak, bár most úgy tűnik, hogy az idei autójuk a tavalyinál kevésbé megbízhatóan beállítható - tette hozzá.
Miközben a BMW egy ponttal előzi meg a Ferrarit és kettővel a McLarent, a pilóták versenyében Kimi Raikkönen (Ferrari) 19 ponttal áll az élen. Még öten szereztek legalább tíz pontot, tehát elvileg Nick Heidfeld (16, BMW), Lewis Hamilton (14, McLaren), Robert Kubica (14, BMW), Heikki Kovalainen (14, McLaren) és Felipe Massa (10, Ferrari) is egy győzelemre van attól, hogy szerencsés esetben egy futam után a világbajnoki ponttáblázat élére álljon.
Wéber Gábor megjegyezte, hogy a Spanyol és a Török Nagydíj is nagyon kedvez a szezont pocsékul kezdő Massának, akin azonban éppen emiatt ezen a két versenyen is nagy teher lesz, hiszen ha most nem kerül csapattársa, Raikkönen elé, akkor nehezen valószínűsíthető, hogy Monacóban vagy Montrealban veri el a címvédő finnt.
Egyelőre a Renault-hoz visszatért Fernando Alonso (6) sem tudta kilendíteni a 2005-ben és 2006-ben világbajnok istállót. A spanyol hiába hozza ki a maximumot az autóból, a konstrukció még gyengébb, mint a tavalyi.
Nagy meglepetés lenne, hogy Alonso saját erőből a dobogóra állhatna bármelyik futamon ebben a szezonban - összegezte a kétszeres világbajnok helyzetét a magyar F1Racing magazin főszerkesztője az InfoRádió sportmagazinjában.