Az idei meggyőző eredmények után Palik Lászlóék a 18-as, Kis Sándorék a 19-es számot kapták, ez már a közvetlen élmezőnyt jelenti.
"Kinyitunk egy új könyvet, meglátjuk, hogyan sikerül számunkra az idei Dakar" - fogalmazott Palik László, aki első magyarként állhatott dobogóra Világkupa-sorozatba tartozó sivatagi viadalon: második helyen ért célba idén a Fáraó-ralin.
"Egész éves munkánk megkoronázása, hogy elindulhatunk a Dakaron. Tavaly műszaki gondjaink voltak, remélem, az idén szerencsésebbek leszünk" - mondta Kis Sándor. "A Nissan Pickup egyensúlyán és a futóművén hajtottunk végre fejlesztéseket."
A pilóta az InfoRádiónak adott interjújában kitért arra is, hogy legnagyobb csalódására a Nissan már nem támogatja őket, így le is került az autókról a cég logója. Kis Sándor érthetetlennek nevezte a cég döntését. Ettől függetlenül néhány kiemelkedő szakaszsiker és a folyamatos kiegyensúlyozott szereplés a cél a mostani Dakaron is.
A világ leghíresebb terepralis viadala, amelyen 188 autóversenyző indul, 2005. december 31-én Lisszabonból rajtol, majd Spanyolországban, Marokkóban, Mauritániában, Maliban és Guineában folytatódik. A befutó Szenegál fővárosában, a Rózsaszín tó mellett, Dakarban lesz.
Az autósok idei versenyét a francia Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret duó nyerte Mitsubishi Pajerójával. Palikék a 18., Kisék a 33. helyen értek célba. A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros a 21., a Liszi László, Rack György egység pedig a 66. helyen végzett. A 2006-os Dakar-ralin mind a négy magyar pilóta rajthoz áll, Liszi László navigátora ezúttal Tóth Dénes lesz.
Valami nincs rendben Vlagyimir Putyinnal - szúrta ki a német sajtó