A hagyományos körforgalmat egyszer már továbbgondolták, ennek eredménye lett a többsávos turbókörforgalom, azonban Sebastian Hasselblom svéd mérnök egy olyan megoldással rukkolt elő, ami nemcsak gördülékenyebb közlekedést, de az eddiginél lényegesen kevesebb balesetet is ígér - írja a vezess.hu.
Megalkotója után Hassel-körnek (Hasselcirkeln) nevezték el az új típusú körforgalmat. Magát a koncepciót már 2021-ben bemutatták, a köztudatba viszont csak azt követően került be, hogy a fejlesztésében és a végleges verzió kialakításában a svéd közlekedési hatóságok is közreműködtek.


Az első Hassel-kört még az idén elkezdik kiépíteni a svédországi Uppsala városában.
A hatóságok nagy reményeket fűznek az új típusú körforgalomhoz, számítások szerint 72 százalékkal is csökkenhet a - főként hibás szabályértelmezésből fakadó - balesetek száma, és a forgalomáteresztő képessége is 22 százalékkal jobb, így különösen zsúfolt városi környezetben bizonyulhat hasznosnak.
A későbbiekben a már meglévő körforgalmakat is átalakíthatják ilyenné, és más európai országok is átvehetik a módszert, például Hollandia, Lengyelország, Németország és Szlovákia. Mi több,
ilyesmi kialakítással már eddig is találkozhattak a magyar autósok, ugyanis hasonló körforgalom található a soroksári IKEA áruház, valamint az Auchan-benzinkút között.
A lap azonban hozzáteszi, hogy egy Hassel-kör meglehetősen helyigényes, ugyanis három bemenősávot is igényel, így sok helyen valószínűtlen, hogy elférne.