Infostart.hu
eur:
382.06
usd:
327.82
bux:
108922.07
2025. december 8. hétfő Mária
A 2021. január 4-én közreadott képen a Foxconn Technology Group tajvani elektronikai termékeket gyártó cég elektromos autókhoz fejlesztett platformjának bemutatója Tajpejben 2020. október 16-án. Sajtóértesülések szerint a Foxconn stratégiai együttműködésről tárgyal az elektromos autók gyártásával foglalkozó, kínai székhelyű Byton startup vállalkozással.
Nyitókép: MTI/EPA/Ritchie B. Tongo

Már van, ahol szinte kötelező lesz e-autót venni a nagyobb cégeknek

Franciaországban már tárgyalják azt a törvényjavaslatot, amely felgyorsítaná a nagyvállalati járműflották szén-dioxid hatásának csökkentését. Lényegében kötelező lesz elektromos autókat venni, hogy teljesíteni tudják a szigorodó kvótákat.

Az autoszektor.hu ír arról egy olasz lap nyomán, hogy Franciaországban egy, a jelenlegi törvénynél szigorúbb javaslat felgyorsítaná a kibocsátásmentes járművekre való átállást. 2032-re az ilyen autók a flotta 95 százalékát kellene kitegyék.

A kezdeményezés szoros ütemtervet ír elő az elektromos átállásra és szankciókat vezet be azokra a vállalatokra, amelyek nem tartják be a megállapított időkeretet.

Már 2019-ben előírták, hogy a vállalati flottákon belül legalább 70 százalékban környezetbarát járműveknek kellene üzemeltetni 2030-ig, de az érintett vállalatoknak eddig csak 40 százaléka csatlakozott ehhez a programhoz, mivel a törvény nem szankcionálta azokat, akik ezt nem tartják be.

Most ezt korrigálná az új törvényjavaslat. Ez a többi között felgyorsítaná az akkumulátoros járművekre való áttérési tervet. A kiszabott büntetések pedig az idő múlásával fokozatosan növekednek majd, 2000 euró/autóról indul a bírság 2025-től, és 5000 euróig terjed 2027-től.

Címlapról ajánljuk
Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×