eur:
390.94
usd:
366.07
bux:
68142.02
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti
Group of people screaming in megaphones at scared guy
Nyitókép: SIphotography/Getty Images

Az EU átláthatóbb politikai hirdetéseket akar

Az Európai Unió Tanácsa által elfogadott rendelet célja, hogy a hirdetések átláthatóbbak legyenek és ne lehessen hamis információkat közölni. Egyúttal könnyebb lesz tetten érni ha külföldiek akarnak beavatkozni a választásokba.

A brüsszeli közlemény szerint a rendelet meg fogja könnyíteni a politikai hirdetések felismerését, a hirdetők valódi kilétét és azt, hogy a hirdetés célzott-e, megkönnyítve ezzel a döntéshozatalt. Ellenállóbbá kívánja tenni a választási és népszavazási kampányokat a beavatkozással szemben, és keretet biztosít a politikai szereplők számára, hogy könnyebben hirdethessenek az EU egész területén.

Az új szabály értelmében a hirdetéseken egyértelműen fel kell majd tüntetni azok politikai és célzott jellegét. Megkönnyíti a tájékozódást arról, hogy ki fizeti és mennyibe került a hirdetés, illetve melyik választáshoz vagy népszavazáshoz kapcsolódik. Az összes politikai hirdetést és a kapcsolódó információkat nyilvános online adattárban fogják tárolni. Az európai demokratikus folyamatokba való külföldi beavatkozás korlátozása érdekében

a választásokat vagy népszavazásokat megelőző három hónapos időszakban tilos lesz hirdetéseket az EU-n kívülről finanszírozni.

Annak érdekében, hogy megvédjék a választókat a manipulációtól, az online politikai hirdetések célzottabbá tételéhez csak akkor lehet majd a személyekről összegyűjtött személyes adatokat felhasználni, ha ehhez az érintettek kifejezetten és külön hozzájárulásukat adták. A személyes adatok különleges kategóriái, például az etnikai hovatartozás, a vallás, a szexuális irányultság vagy a kiskorúak adatai nem használhatók fel.

A szabály csak a fizetett politikai hirdetésekre vonatkozik. Nem érinti azok tartalmát, sem a politikai kampányok lebonyolítására és finanszírozására vonatkozó szabályokat. Nem vonatkozik továbbá a személyes nézetekre, politikai véleményekre, illetve a választások szervezésével kapcsolatos kommunikációra.

A rendelet a kihirdetésétől számított 18 hónap elteltével lép hatályba, de a határokon átívelő politikai reklámok megkülönböztetésmentes nyújtására vonatkozó fogalommeghatározásokat és intézkedéseket már a kihirdetést követő húsz nappal alkalmazni kell - tájékoztatott az uniós tanács.

Címlapról ajánljuk
Nagy Sándor Gyula: latinos hiszti miatt tűnt el négy napra a spanyol kormányfő

Nagy Sándor Gyula: "latinos hiszti" miatt tűnt el négy napra a spanyol kormányfő

Nem mond le hivataláról Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök, aki azt követően helyezte kilátásba távozását, hogy felesége ellen vizsgálat indult egy korrupciós ügyben. Nagy Sándor Gyula, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára szerint ez az ügy egy tízéves, a kormányfő és családja számára rendkívül megterhelő folyamat egyik állomása, ezért négy napra el is csendesedett az ország vezetője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Záporoznak a fontos adatok - Ütik a tőzsdéket

Záporoznak a fontos adatok - Ütik a tőzsdéket

Nincs ma hiány piacmozgató gazdasági eseményekből: délelőtt sorra érkeztek a GDP adatok az EU-s országokból, illetve közzétették az eurózóna inflációs és növekedési adatát is, ami alapján elmondható, hogy a térség gazdasága az első negyedévben az elemzői várakozásokat meghaladó növekedést mutatott az előző negyedévhez képest - ennek ismeretében megmaradhat a júniusi kamatvágás esélye. Eközben tovább dübörög a gyorsjelentési szezon, kedvezőtlen számok érkeztek többek között a Volkswagentől és a McDonald's-tól is. Az európai tőzsdék után pedig az amerikai részvényindexek is mínuszban nyitottak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×