Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Tesla új, az eddigieknél lényegesen olcsóbb elektromos autója, a Model 3.
Nyitókép: MTI

A németek támogatás nélkül már nem szeretik annyira az elektromos autókat

Egy friss felmérés szerint egyre kevesebben "álmodnak" elektromos autóról Németországban, miután a kormány a múlt év végén megszüntette a vásárlásukhoz eddig nyújtott állami támogatást. Úgy tűnt, hogy ezt nem csak a vásárlók sínylik meg, hanem a legtekintélyesebb német autógyártók is, de szakértők szerint nem ennyire egyértelmű a képlet.

A statisztika szerint a német autógyártók tavaly sikeres évet zártak, rendkívüli módon tudták növelni eladásaikat,

az egyetlen bökkenő azonban, hogy nem Németországban, hanem külföldön, mindenekelőtt Kínában.

Szakértők szerint az e-mobilitásra való áttérés "politikai szempontból" is kívánatos. Az Európai Unióban ugyanis 2035-től már nem vesznek nyilvántartásba új belső égésű motorokkal felszerelt járműveket, amire a német gyártók is reagálni kívánnak. Ennek jegyében a Mercedes-Benz már mostantól több, teljesen elektromos járművet kínál, míg az Audi 2026-tól tervezi az elektromos autókra történő teljes átállást.

Az ARD közszolgálati médium beszámolója szerint a BMW nem ennyire "mohó". Egyelőre nem kíván dátumot adni az elektromos járművek kivezetésére, inkább rugalmasan reagál a piaci fejleményekre.

A szakértők szerint ugyanakkor a tervezett változtatás nem biztos siker. Az alternatív meghajtású típusokra való átállás ugyanis komoly kihívások elé állítja az autógyártókat. Az elektromos autók gyártása a teljes gyártási folyamat megváltoztatását követeli, ás át kell képezni az alkalmazottakat is. Nem lesz többé szükség olyan magasan képzett mérnökökre, akik a a dízeljárművek vagy a benzinmotorok gyártására összpontosítottak.

Németországban tavaly novemberben még azt a célt tűzték ki, hogy 2030-ig 15 millió elektromos autó közlekedjen a német utakon. Az új autót vásárló korábban 3000-4500 eurós állami támogatásra számíthatott, a takarékossági kényszer azonban "közbeszólt". Noha a legnagyobb gyártók, köztük a Volkswagen, a Mercedes és az Opel vállalták, hogy ideiglenesen kompenzálják az elmaradt támogatás egy részét, ez csak rövid távra jelent megoldást. A kormányzati döntés jelentős mértékben visszavetheti az elektromos autók iránti keresletet.

Ráadásul sok német számára az elektromos autó a jelenlegi viszonyok közepette "nem téma". A DAT (Deutsche Automobil Treuhand) iparági szövetség felmérése szerint a a vonakodásnak több oka van. Az adatok szerint

a megkérdezett autótulajdonosok több mint egyharmada a jelenlegi árviszonyok közepette jelenleg elképzelni sem tudja, hogy elektromos autóra váltson.

A válaszadók csaknem egynegyede a "nem tudom" választ adta, míg csaknem 40 százalék öt év múlva tudta elképzeli a váltást. A "hagyományos" meghajtású auók tulajdonosai a magas árak mellett említették többi között a kiforratlan infrastruktúrát is.

Címlapról ajánljuk
Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Nagyon is létezik gasztroturizmus – mondta Vinkó József, a Magyar Konyha magazin főszerkesztője az InfoRádió Aréna című műsorában, és felhívta a figyelmet újonnan összeállított gasztroséta helyekre. Beszélt arról is, hogy a hozzánk látogató külföldiek hetven százaléka milyen ételt keres, és hogy leáldozik-e a fine dining csillaga. Megtudhattuk tőle azt is, miért „házasítják” a japán és a perui konyhát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Bár a diplomácia hagyományosan elsősorban nemzetállami feladatként jelenik meg, az utóbbi évtizedekben számos más szereplő – például civil szervezetek, vállalatok, multinacionális intézmények, valamint települési és területi önkormányzatok – is aktívan részt vesz a nemzetközi kapcsolatok alakításában. Az önkormányzatok így saját nemzetközi hálózataik révén bővítik mozgásterüket, tanulnak egymástól, átveszik egymás bevált gyakorlatait, és cserélnek közpolitikai modelleket. Az önkormányzati, vagy más néven szubnacionális diplomácia azt jelenti, hogy a nemzeti kormányok alatti közigazgatási egységek közvetlenül létesítenek és ápolnak külföldi partnerkapcsolatokat. Budapest esetében is az figyelhető meg, hogy az elmúlt években egyre határozottabban lép fel önálló, saját útját járó szereplőként a nemzetközi porondon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×